SEO (Search Engine Optimization, Optimizare pentru motoarele de cautare) este o dezvoltare și promovare cuprinzătoare a unui site web pentru a ajunge pe primele poziții în rezultatele motoarelor de căutare (SERP) pentru căutările selectate, pentru a crește traficul și a genera conversii.
- Cum a evoluat SEO?
- Început
- Perioada de referință
- Era MatrixNet
- Perioada fără referință
- SEO Modern
- Cele mai utilizate motoare de căutare
- Ce sunt rezultatele căutării astăzi?
- Optimizarea site-ului web sau cum funcționează SEO?
- Optimizare internă
- Optimizare externă
- Tipuri de optimizare
- Comparație – SEO vs. Publicitate prin PPC
- TOP 10 Instrumente SEO
- Concluzie

Trafic în creștere
Cu cât poziția site-ului este sus în rezultatele căutării, cu atât mai mulți utilizatori vor accesa pagina. Prin urmare, funcționează pe:
- creșterea conformității paginilor cu interogările de căutare (relevanță),
- optimizarea structurii și a conținutului,
- îmbunătățirea factorilor comerciali,
- optimizarea codului paginii,
- construirea unor factori externi de semnificație a resursei.
Regulile de optimizare sunt stabilite de motoarele de căutare. Fiecare dintre ele folosește și își actualizează în mod regulat propriii algoritmi de clasare, care sunt compuși din mai mulți factori seo. Și, deși formulele sunt păstrate secrete, experții știu care sunt factorii care au cea mai mare pondere. Acționând asupra lor, puteți îmbunătăți poziția interogărilor cheie în rezultatele căutării.
Comportamentul utilizatorului, ușurința utilizatorului și viteza de încărcare a site-ului sunt esențiale pentru rezultatele optime. Odată cu dezvoltarea și complicația algoritmilor, importanța factorilor de mai sus este în continuă creștere, ceea ce face ca rezultatele căutării să fie de o calitate superioară. Motoarele de căutare se străduiesc să livreze cel mai util material la cererea unui utilizator. Prin urmare, proprietarii de resurse trebuie să publice conținut care este cel mai interesant pentru publicul său, să fie relevant, să fie bogat și să stârnească reacții.Și dacă funcționează astăzi, nu este un fapt că va funcționa și mâine. Serviciile se schimbă constant, se reconstruiesc. Abordările se schimbă odată cu ele.
Cum a evoluat SEO?
Început
SEO a început odată cu apariția și dezvoltarea motoarelor de căutare – la mijlocul anilor 1990. În acel moment, motoarele de căutare selectau resursele conform unui principiu foarte simplu: țineau cont de cuvintele care erau în textul paginilor. SEO înainte de 1998 era un spam cheie. Primele rezultate ale căutării au inclus resurse de internet cu aproximativ următorul text: „Adidași de vânzare”. Rezultatele căutării au fost teribile. Topurile erau în mare parte spam.
Perioada de referință
Optimizarea site-ului web sau cum funcționează SEO?
Motoarele de căutare se străduiesc în permanență să îmbunătățească calitatea rezultatelor căutării, deci este necesar să promovăm eficient, să livrăm calitate, nu cantitate. Aceasta funcționează cu partea tehnică, conținutul ca factor decisiv, comoditate, utilizare, afișare corectă pe diferite dispozitive și atragerea de link-uri naturale.Lucrarea este împărțită în două subtipuri: optimizarea internă și externă (On-Page și Off-Page).
Optimizare internă
Acțiunile de optimizare internă îmbunătățesc site-ul și au un impact direct asupra poziției acestuia. Lucrările sunt împărțite în:
- compilarea unui nucleu semantic (selectarea cuvintelor cheie pentru care resursa este planificată să fie promovată);
- îmbunătățirea structurii interne ( Robots.txt, sitemap);
- eliminarea erorilor tehnice (pagini duplicate, linkuri rupte, creșterea vitezei de încărcare a site-ului);
- îmbunătățirea continuă a utilizabilității resursei (navigare ușoară pentru utilizatori);
- creșterea relevanței paginilor (respectarea cererii utilizatorului);
- optimizarea imaginilor;
- implementarea legăturilor interne.
Optimizarea internă este consumă foarte mult timp, trebuie făcută constant. Succesul proiectului dvs. depinde de optimizarea internă în ansamblu.Site-ul trebuie să fie de înaltă calitate, rapid, ușor de utilizat și să furnizeze pe deplin informații relevante.

12 factori importanți pentru On-Page
Optimizare externă
Optimizarea externă se referă la adică obținerea de linkuri către site-ul dvs. din alte resurse (bloguri, site-uri de presa, profile, social etc.).În fața luptei mai dure a motoarelor de căutare cu link-uri, principala problemă este selectarea unui site bun și relevant. Cel mai bun rezultat este dat de link-uri de pe site-uri tematice non-spam.În procesul de optimizare externă, se formează o listă de „donatori”, se dezvoltă textele legăturilor și mediul de legătură apropiată, după care sunt plasate.Pentru a construi link-uri naturale și de înaltă calitate, utilizați metode de achiziție a legăturilor care nu contravin regulilor, de exemplu:
- comunicate de presa
- articole cu un conținut bogat pe site-uri din presă și site-uri relevante
- înregistrarea companiilor pe site-uri de încredere
Procesul de optimizare include, de asemenea, analize competitive, care vă permit să înțelegeți ce lipsește site-ului pentru creștere.

Seo Off-Page
Tipuri de optimizare
Specialiștii în SEO împart în mod convențional metodele de optimizare în White Hat vs. Black Hat vs. Gray Hat SEO, în funcție de respectarea regulilor motoarelor de căutare. Oricare dintre metode implică utilizarea unor tehnici care afectează direct sau indirect munca roboților.
- White Hat SEO lucrează la o resursă fără a utiliza metode de promovare interzise oficial care ar putea afecta algoritmii de căutare.
- Gray Hat SEO nu sunt interzise oficial, dar utilizarea lor poate fi privită ca o creștere nefirească a popularității. Unele motoare de căutare blochează aceste site-uri.
- Pentru Black Hat SEO sunt metode contrare regulilor. Riscul de a intra sub filtre și sancțiuni ale motoarelor de căutare este foarte mare.
Orice SEO implică utilizarea unor tehnici care afectează direct sau indirect munca roboților. Cu toate acestea, SEO-urile și marketerii „White Hat” nu încalcă regulile jocului. Urmează recomandările motoarelor de căutare pentru crearea de site-uri web bune și optimizarea acestora.

White Hat vs. Black Hat vs. Gray Hat SEO
Comparație – SEO vs. Publicitate prin PPC
Puteți promova site-uri pe Internet pentru a crește traficul resursei în diferite moduri, de exemplu, folosind publicitate contextuală media sau rețele sociale, activități de PR, marketing publicitar. Alegerea metodei de promovare depinde de tipul de proiect, obiectivele și bugetul proprietarului. Dar SEO este considerat pe bună dreptate baza promovării.

SEO vs. PPC
În mod tradițional, optimizarea motorului de căutare este cea mai fiabilă și mai promițătoare metodă. Deoarece în procesul de lucru site-ul este dezvoltat și îmbunătățit în mod cuprinzător. Dacă site-ul dvs. ocupă un loc important la un cuvânt cheie popular, vizitatorii noi vor veni în mod constant la el. Traficul organic, după cum arată practica, este cel mai conversiv. Investiția în SEO va da cu siguranță roade. Să comparăm SEO cu principalul său concurent, publicitatea contextuală (PPC).
SEO | PPC |
– Rezultatul este întârziat, de la 3 luni pana la 12 luni | + Rezultat instant |
+ Volumul de trafic atras nu depinde de buget | – Plata la click |
– Corecțiile site-ului necesită timp | + Capacitatea de a efectua rapid modificări campaniei publicitare |
+ Efect pe termen lung, traficul organic continuă să fie chiar și după terminarea optimizării | – Când opriți o campanie publicitară, fluxul de clienți se oprește |
+ Creșterea naturală a listei de cuvinte cheie fără creșterea bugetului pentru promovare din cauza aparițiilor din texte | – Creșterea listei de cuvinte cheie pentru care traficul este atras crește costurile |
– Nu există garanții de stabilitate a pozițiilor | + Poziții fixe |
De fapt, SEO și PPC abordează diferite provocări. Utilizarea lor combinată oferă un efect sinergic: crește vizibilitatea din cauza factorilor comportamentali, vă permite să rezistați rapid la fundalul informațiilor negative și să vă gestionați reputația, să testați modificările, să identificați cele mai multe cuvinte cheie de conversie, să nivelați scăderea sezonieră a vânzărilor și multe altele. Ca rezultat, SEO este utilizat ca metodă principală de atragere a traficului vizat, iar toate celelalte sunt utilizate ca suport, secundare.
TOP 10 Instrumente SEO
În condițiile actuale de concurență și complexitatea pieței în promovare, nu se poate face fără utilizarea programelor și a serviciilor de asistență. Cele mai populare sunt:
- Screaming Frog SEO Spider este un crawler desktop plătit.
- PageSpeed Insights – Serviciu gratuit de la google, testează site-ul tău si vezi ce scor obții pe desktop și mobil.
- Testul de compatibilitate mobil – vezi gratuit dacă site-ul tău este optimizat pentru mobil
- Semrush.com este un serviciu plătit pentru cercetare concurentă.
- Serpstat.com este un serviciu multifuncțional cu plată care vă permite să monitorizați pozițiile, să analizați backlink-uri, fraze cheie, să auditați un site și să analizați concurenții.
- Ahrefs.com este un serviciu de analiză externă cu plată.
- Whoishostingthis.com este un serviciu de verificare a găzduirii.
- Builtwith.com – serviciul prezintă principalele caracteristici tehnice ale resursei Internet.
- SEO Powersuite – este un serviciu plătit și benefic pentru orice agenție SEO. Îți oferă informații despre erorile site-ului, despre link-urile create si despre pozițiile din motorul de căutare.
- Backlink Watch: Backlinks Checker Tool (verifică gratuit backlink-urile site-ului tău)
CONCLUZIE
SEO a fost principalul mod de a direcționa traficul către un site web de la înființarea motoarelor de căutare. Afirmațiile că vor dispărea au început să apară la începutul dezvoltării sale – din 1997. Cu toate acestea, în fiecare etapă a existenței sale, SEO se schimbă, adaptându-se la noii algoritmi de clasare, filtre și factori. Optimizarea motoarelor de căutare va fi solicitată atâta timp cât oamenii caută informații pe web.
0 Comentarii