Google: comentariile fac parte din conținutul principal al paginii

de | ian. 28, 2021 | SEO, Blog | 0 comentarii

Specialistul în căutări Google, John Mueller, a organizat în trecut o sesiune de întrebări și răspunsuri cu webmasterii. Unul dintre subiectele pe care Mueller le-a atins se referă la comentariile de pe blog: cum le consideră motorul de căutare – conținut principal sau auxiliar?

Müller a spus: comentariile fac parte din pagina principală, spre deosebire de navigarea și subsolurile, care sunt considerate conținut auxiliar.

„Când un bot privește o pagină, vede elemente precum navigare, subsol sau bare laterale ca, conținut auxiliar modelat, nu critice. Dar o postare pe blog și modificările aduse conținutului acelei pagini sub formă de comentarii sunt ceea ce botul va aprecia ca parte a conținutului principal. Sistemul va încerca să înțeleagă care sunt aceste comentarii. Uneori se întâmplă că există puține postări pe blog, dar o mulțime de comentarii foarte bune. Comentariile pot conține ceva important pentru o anumită pagină, deci nu pot fi ignorate ”, a spus Müller.

Răspunsurile detaliate ale lui Mueller la această întrebare și la alte întrebări se află în înregistrarea sesiunii:

Comentariu expert SEO:

„Chiar este. Unii proprietari de site-uri utilizează acest lucru pentru a manipula algoritmi și pentru a crește poziția site-urilor lor în rezultatele căutării: comandă texte de revizuire de la redactori care conțin apariții de cuvinte cheie. Aceasta este o strategie riscantă și nu vă recomandăm să o utilizați. Mai bine aveți grijă de conținut de înaltă calitate și util, care se potrivește cu intenția utilizatorilor, iar comentariile vor apărea singure. „

Luam exemplul unei pagini cu multe comentarii (https://www.top10produse.ro/cel-mai-bun-laptop/), aceasta are 120 de comentarii si rankeaza pe primul loc în motorul de căutare google pentru cautarea „cel mai bun laptop”. O pagina care nu are prea multe backlink-uri, însă un text natural, cu poze si exemple, cu link-uri și recomandări, cu 120 de comentarii și cu elemente SEO (titlu, h-uri etc.) aduc aceasta pagina pe primul loc.

Exemplu căutare

Exemplu căutare

Luăm exemplul eMAG.ro, unde majoritatea produselor au zeci, chiar sute de comentarii la unele produse, acestea ajung de cele mai multe ori pe primul loc la căutările acelui produs. 

Exemple sunt multe, însă este bine de știut ca aceste comentarii ajută foarte mult din punct de vedere SEO, google apreciază și asociază zeci de variații ale cuvintelor ce se află în acel text.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *