svg-seoagency

Optimizare SEO

Cea mai buna investitie pe termen lung, pentru business-ul tau!

Ce este optimizarea seo si de ce este importanta pentru afacerea ta?

Daca aveti un site nou, va reproiectati site-ul sau doriti sa va promovati mai bine in mediul online, veti avea nevoie de optimizare seo. Deoarece concurenta in online este atat de mare in prezent, doar cei care inteleg cum functioneaza seo si cei care vor experimenta seo pentru afacerea lor vor avea succes.

Ce inseamna optimizare seo si cum functioneaza?

SEO este prescurtarea de la conceptul Search Engine Optimization (optimizare pentru motoarele de cautare) si reprezinta procesul prin care va puteti imbunatati site-ul pentru a obtine un trafic organic mai mare din pagina de rezultate a motoarelor de cautare. Traficul organic este traficul neplatit, iar pe termen lung reprezinta cea mai inteligenta strategie de promovare a unei afaceri online.

Altfel spus, SEO face referire la anumite modificari in design-ul si continutul unui site, modificari care vor face ca la final pagina sa devina mai atractiva pentru motoarele de cautare. Toate eforturile seo se concentreaza pe speranta si scopul de a afisa un site cat mai sus in clasamentele motoarelor de cautare.

Si, ghiciti ce? SEO chiar functioneaza.

Cu toate ca optimizarea seo este un proces extrem de complex privind din perspectiva factorilor ce influenteaza rankingul unui site in motoarele de cautare, ideea de baza este usor de inteles. Google si celelalte motoare de cautare vor sa ofere cele mai bune servicii si cele mai relevante rezultate pentru utilizatorii lor. Acest lucru inseamna ca optimizarea seo este in esenta despre relevanta si inalta calitate a continutul si designului.

In acest scop, Google si celelalte motoare de cautare vor scana diverse pagini web pentru a intelege mai bine ce ofera fiecare. Acest lucru le va ajuta sa-si clasifice rezultatele in functie de relevanta pe care o afiseaza dupa anumite subiecte sau cuvinte cheie.

In acelasi timp, motoarele de cautare vor scana site-ul dumneavoastra pentru a determina in ce masura acesta este usor de navigat si de parcurs. Astfel, site-urile usor de digerat si prietenoase cu algoritmii motoarelor de cautare vor fi mai bine pozitionate in rezultatele finale.

Procesul de optimizare SEO se afla in imediata atentie a firmelor cu site-uri online, deoarece dorinta acestora este de a fi recompensate pentru anumite cuvinte si expresii cheie ce le descriu cat mai bine activitatea.

De exemplu: sa presupunem ca vindeti mobilier pentru bucatarie.

Pentru a plasa magazinul online in fata celor care au cele mai mari sanse de a se transforma in clientii dumneavoastra, puteti face optimizare seo pentru expresia cheie „mobilier pentru bucatarie”. Daca optimizarea seo este realizata in mod corespunzator de catre un profesionist, exista toate sansele ca magazinul dumneavoastra sa ajunga in primele pozitii ale motoarelor de interogare, dupa expresia „mobilier pentru bucatarie”.

Cum optimizati site-ul pentru Google?

Se spune ca Google utilizeaza peste 200 de factori de ranking. In 2010, s-a zvonit la un moment dat ca ar fi de fapt peste 10000 de criterii. Acesti factori nu sunt divulgati publicului interesat dar, cu toate acestea, se cunosc o parte din ei.

Cum?

Din relatarile Google, corelatii dintre diversi factori si clasamentele in Google etc.

Este interesant de retinut faptul ca Google nu clasifica site-urile web, ci paginile. Doar pentru ca afacerea dumneavoastra vinde mobila, nu toate paginile din site ar trebui sa fie clasate doar dupa cuvantul cheie „mobila”. Realitatea este ca puteti deveni relevant dupa mai multe cuvinte cheie si subiecte, cu pagini diferite.

Seoagency va poate ajuta cu acest lucru. Avem experienta si instrumentarul necesar pentru a identifica si extinde gama de cuvinte cheie relevante pentru afacerea dumneavoastra si domeniul in care va desfasurati activitatea. O astfel de abordare este sanatoasa pe termen lung si va largeste spectrul de posibilitati in atragerea potentialilor clienti.

Factori de optimizare SEO

SEO functioneaza in baza unor factori extrem de importanti, chiar daca Google nu va oferi niciodata detalii complete si exacte despre algoritmii pe care ii utilizeaza. Acesti factori sunt esentiali pentru ca influenteaza rezultatele in motoarele de cautare (SERP).

Factorii de optimizare SEO se impart in doua categorii majore:

  • Factori on site
  • Factori off site

In afara de factorii seo on-page pe care o firma ii poate controla mult mai usor, exista inca un set de factori ce tip de optimizarea SEO: cei off page. Chiar daca o firma nu detine controlul direct asupra acestor factori din afara site-ului, exista modalitati prin care se pot imbunatati sansele ca acesti factori sa functioneze in favoarea site-ului.

Exemple de factori SEO Off Page

– Increderea. Aceasta devine un factor din ce in ce mai important pentru motoarele de cautare. Astfel, Google vrea sa afle daca nu site este de incredere pentru a-l putea recomanda utilizatorilor sau. Unul din cele mai bune moduri prin care puteti interveni pentru sporirea increderii intr-un brand/ site/ intr-o afacere, este de a avea o strategie de construire linkuri de calitate, pe site-uri cu autoritate. Din nou, este esential sa colaborati cu o firma de seo, pentru a afla pe ce site-uri merita sa publicati continut cu link spre afacerea dumneavoastra. La stabilirea acestui lucru, conteaza traficul pe care il inregistreaza site-ul tert, relevanta sa pentru domeniul dumneavoastra de activitatesi alti indicatori similari.

– Linkuri. Aceasta este una din cele mai cunoscute metode de a construi SEO in afara paginilor unui site. Strategia poarta numele de construire de backlinkuri. Seoagency, ca expert SEO, va poate spune ca strategia de backlinks este foarte complexa si necesita multa atentie. Nu ar trebui sa publicati niciodata continut cu link pe site-urile tip spam, in caz contrar existand riscul ca site-ul sa fie penalizat de catre motoarele de cautare.

– Platforme sociale. Acest factor a devenit din ce in ce mai important in ultima perioada. Include aprecierile, comentariile si partajarile (share). Daca vorbim de optimizarea SEO, este important ca distribuirile sa fie de calitate, din partea celor cu influenta. Daca veti publica mai mult continut de calitate, vor creste sansele ca utilizatorii sa distribuie continutul celor cunoscuti.

La prima vedere, pare ca factorii off-page au o mica contributie pentru optimizarea seo, dar acest lucru nu este adevarat. Chiar daca ei nu sunt atat de usor de controlat ca cei on-page, va pot ajuta sa cresteti rata de optimizare SEO.

Acesti factori definesc elementele prezente pe site-ul dumneavoastra. Se pot controla cu usurinta si de aceea sunt deseori vazuti ca prima linie de atac pentru actiunile de optimizare seo. Prin utilizarea celor mai bune practici seo, in timp, puteti imbunatati foarte multi factorii on-page.

Exemple de factori seo on-page

– Title Tag. Aceasta eticheta de titlu de pe fiecare pagina din site-ul dumneavoastra transmite motoarelor de cautare detalii despre ce se gaseste efectiv pe pagina. Cu alte cuvinte „ce pot gasi utilizatorii pe site?”. In general, etichetele de titlu (title tags) au maxim 70 de caractere si includ o expresie cheie pe care se concentreaza continutul. Pot contine si denumirea firmei.

– Descrierea Meta. Acesta este un alt element seo on-page. El transmite motoarelor de cautare putin mai multe detalii despre ce se gaseste in fiecare pagina din site. Deseori, descrierea meta este studiata in avans si de catre posibilii vizitatori ai site-ului, pentru a-si da seama daca acolo vor gasi cu adevarat ceea ce cauta sau ii intereseaza. Descrierea Meta trebuie sa includa de asemenea expresia cheie si sa ofere mai multe informatii relevante pentru continutul din pagina pentru a fi un carlig cat mai eficient pentru potentialii clienti.

– Titluri de paragrafe (heading-uri). Paragrafierea continutului sau structurarea sa pe mai multe puncte, ajuta cititorul sa urmareasca mai usor firul relatarilor. Pe de alta parte, heading-urile ajuta motoarele de cautare sa detecteze mai usor relevanta informatiilor pe care le prezentati. Din orice punct am privi, titluri de paragrafe sunt extrem de utile pentru optimizarea seo. Un profesionist SEO va imparti o bucata de continut in mai multe paragrafe H1, H2 si H3 pentru a ajuta motoarele de cautare sa receptioneze cat mai bine despre ce este continutul respectiv.

– Linkuri interne. Optimizarea seo inseamna si crearea unor legaturi interne pe site (se mai numesc hyperlinkuri). Astfel, un continut din site poate trimite catre o alta pagina din site, iar acest lucru ajuta din nou motoarele de cautare sa afle mai multe informatii despre site-ul dumneavoastra.

De exemplu: daca aveti un magazin online de cadouri, puteti scrie o postare pe blog despre cadouri de Craciun, iar in interiorul articolului puteti insera un hyperlink spre magazin, fix in categoria cadourilor de Craciun. Un profesionist in optimizare SEO va cunoaste exact care este cea mai buna strategie de construire a hyperlinkurilor pe site-ul dumneavoastra.

– Denumirea fotografiilor si ALT Tags. Un alt punct din strategia de optimizare seo a unui site este legat de alocarea unor denumiri pentru imaginile folosite, precum si a etichetelor ALT. Un expert SEO va include cu atentie cuvantul cheie sau expresia cheie relevanta in denumirea imaginii si in ALT Tag. Lucrul acesta este benefic pentru ca permite motoarelor de cautare sa indexeze mai bine pozele. Multi utilizatori folosesc azi cautarea pe Tabul Images in Google, iar daca pentru un site s-a facut optimizarea SEO din acest punct de vedere, el va fi mai bine plasat in vizorul celor care efectureaza interogarile.

Procesul de optimizare SEO este foarte complex si necesita atentie. In caz contrar, rezultatul poate fi contrariul celui asteptat. De exemplu, plasarea strategica a cuvintelor si expresiilor cheie reprezinta un punct extrem de important pentru optimizarea seo. Cu toate acestea, daca se depaseste o anumita limita, rezultatul poate fi o supra-optimizare, iar site-ul risca sa fie sanctionat de catre motoarele de cautare. In final, in loc sa vedeti cresterea site-ului in motoarele de cautare dupa ce ati implementat unele strategii de optimizare, site-ul stagneaza sau mai rau, se afunda in pozitiile ignorate ale motoarelor.

Din acest motiv, este extrem de important sa lucrati cu un profesionist in optimizare SEO, un profesionit care cunoaste in amanunt cum functioneaza motoarele de cautare si cum trebuie aplicate masurile de imbunatatire la nivelului unui site.

Arhitectura unui site si importanta sa pentru optimizare

Desi continutul unui site este esential pentru ranking, este de asemenea foarte important sa se acorde atentia cuvenita arhitecturii site-ului. Designul acestuia trebuie sa fie usor de inteles, frumos impartit, pentru a facilita scanarea din partea motoarelor de cautare. Astfel, motoare nu se vor stradui prea mult sa descifreze continutul unui site. Il va percepe ca pe un continut clar, eficient, simplu de inteles si bun de afisat utilizatorilor.

O strategie foarte buna de construire a linkurilor intre paginile interne ale site-ului si crearea unei harti usor de parcurs poate ajuta la optimizarea accesibilitatii unui site. Motoarele de cautare vor intelege mai usor despre ce este continutul.

Un site mobile-friendly

Arhitectura site-ului este legata si de capacitatea site-ului de a fi prietenos pentru dispozitivele mobile. In prezent, un procent covarsitor de utilizatori cauta informatii, magazine, produse si servicii direct de pe telefoanele smart. Din acest motiv, optimizarea seo are in vedere si abilitatea site-ului de a structura si afisa informatia intr-un format placut pentru cei care folosesc dispozitivele mobile. In cele din urma, daca un site este sau nu mobile- friendly influenteaza enorm experienta utilizatorului si SEO.

Optimizarea seo se poate face in doua moduri principale: black hat sau white hat. Pentru ca unele site-uri sunt interesate exclusiv de SEO, ele apeleaza la tactici ce se focuseaza doar pe optimizarea continutului numai pentru motoarele de cautare. Prin urmare, cei care administreaza aceste site-uri nu iau in considerare ca o anumita piesa de continut va fi citita de vizitatori umani, ci au in vedere exclusiv motoarele de cautare. Ei nu se vor da inapoi de la a calca regulile algoritmilor SEO pentru a-si atinge obiectivele.

Totusi, aceasta abordare de optimizare SEO are drept rezultat pagini greu de parcurs de catre cititori, pentru ca sunt tip spam. Chiar daca aceste site-uri care apeleaza la black hat seo vor obtine mai repede o pozitionare mai buna in Google, in cele din urma vor fi penalizate sau interzise de catre motoarele de cautare. Aceasta abordare influenteaza negativ sansa unei afaceri de a construi un website durabil si capabil sa aduca noi oportunitati.

Pe de alta parte, white hat SEO este o abordare eficienta pentru optimizarea unui website si pentru a construi o afacere puternica, pe termen lung. Aceasta abordare se concentreaza pe publicul uman care va citi continutul respectiv si il va trece prin filtrul propriei gandiri. Scopul White Hat SEO este de a realiza cel mai calitativ continut posibil, pe un site simplu de navigat si de parcurs, respectand intru totul regulile motoarelor de cautare.

Content Marketing

Inainte de a face referire la factorii de optimizare, trebuie sa subliniem importanta marketingului de continut. Cu cat o pagina web are mai multe bucati de continut de inalta calitate si cu o foarte buna relevanta pentru domeniul de activitate, cu atat motoarele de cautare vor pozitia pagina cat mai sus in rezultatele afisate utilizatorilor.

La fel, cu cat continutul dintr-un site este mai atragator si util pentru utilizatori, cu atat cresc sansele ca utilizatorii sa petreaca mai mult timp pe pagina. Cand se intampla acest lucru, Google detecteaza acest site ca fiind unul relevant si, in consecinta, va recompensa si mai mult site-ul cu o pozitionare privilegiata in clasamente.

In spatele marketingului de continut, eficient pentru motoarele de cautare si pentru utilizatori, se afla un secret foarte interesant: creati o varietate de bucati de continut (articole, postari, descrieri de produse etc) bine concepute, bine scrise, bine structurate, bine pliate pe cele mai relevante subiecte pentru publicul tinta.

Exemple de tipuri de continut pe care va puteti focusa efortul pe optimizare continut:

  • postari si articole de blogul propriu al site-ului
  • continut pe platformele de social media (facebook, twitter, pinterest, instagram etc)
  • e-book-uri si ghiduri
  • tutoriale util, cu informatii de calitate
  • continut de tip video
  • infografice
  • alte tipuri de continut vizual sau scris
Actualitatea continutului

Iata un alt factor care poate descrie calitatea unui continut. Cu cat o bucata de continut este mai proaspata si mai de actualitate, cu atat exista sanse mai mari sa fie luata in considerare pentru afisare in primele rezultate pe motoarele de cautare. Legat de actualitate, este la fel de importanta frecventa cu care un site aduce continut nou pentru vizitatorii si clientii sai.

Cu toate acestea, nu ar trebui sa va limitati doar la creare de continut nou. Puteti imbunatati continutul vechi prin updatarea informatiilor, reorganizarea sau rescrierea lor cu scopul de a le face cat mai eficiente. Puteti veni cu detalii, constatari si statistici.

Scrierea de continut necesita timp si alte resurse, dar in final aceasta se va dovedi o strategie castigatoare pentru o afacere care vrea sa aiba un cuvant de spus in mediul online, in domeniul in care functioneaza.

Adevarul este ca motoarele de cautare adora pur si simplu continutul de valoare inalta. Pe de alta parte, si utilizatorii sunt avizi de continut calitativ, nou, care ii ajuta sa-si rezolve o problema, sa invete ceva nou, sa devina mai buni si mai eficienti.

Viteza de incarcare a paginii

Pagespeed sau viteza de incarcare a paginii arata cat de repede se incarca un site. Acesta este un criteriu important de clasificare pentru motoarele de cautare.

De ce?

Pentru ca Google doreste sa aiba clienti multumiti. Faca utilizatorii merg in rezultatele cautarilor sugerate, dar pierd timp acolo pentru ca site-urile respective nu se incarca suficient de repede, cel mai probabil utilizatorii vor fi nemultumiti.
Seoagency va poate ajuta inclusiv cu accelerarea vitezei de incarcare a site-ului dumneavoastra. O buna parte din tot ce inseamna optimizare SEO duce automat spre o viteza de incarcare mai buna a paginii.

Relevanta: seo keywords

Un alt lucru critic de avut in vedere in crearea de continut pentru un site este legat de cuvintele cheie si expresiile seo (acele seo keywords). Acestea definesc cuvintele si expresiile relevante pe care un utilizator de motoare de cautare le-ar putea introduce in momentul in care cauta raspunsuri la anumite intrebari pe care le are despre unele produse ori servicii.

Este recomandat sa concepeti continut legat de aceste cuvinte cheie pentru a va creste sansele de a castiga o pozitie mai buna in clasamentele motoarelor de cautare.

Exemple de tipuri de continut pe care va puteti focusa efortul pe optimizare continut:

  • postari si articole de blogul propriu al site-ului
  • continut pe platformele de social media (facebook, twitter, pinterest, instagram etc)
  • e-book-uri si ghiduri
  • tutoriale util, cu informatii de calitate
  • continut de tip video
  • infografice
  • alte tipuri de continut vizual sau scris

Acum ca ati aflat mai multe lucruri despre optimizarea SEO, puteti face pasul urmatorul in directia promovarii afacerii dumneavoastra: sa colaborati cu seoagency, o agentie cu experienta dovedita, care va poate duce site-ul mult mai sus in motoarele de cautare.

Retineti ca pozitionarea in clasamentul motoarelor de cautare este influentata de o multime de factori. Cel mai important lucru este sa distribuiti continut valoros si relevant pentru publicul tinta.

De asemenea, ar trebui sa subliniem ca optimizarea seo nu se intampla peste noapte. Beneficiile SEO se observa in timp si sunt durabile. Poate dura cateva luni pana cand veti observa imbunatatiri. Cu toate acestea, respectarea regulilor corecte de optimizare seo, va poate asigura un loc foarte bun in motoarele de cautare, pe termen lung. Acesta vine la pachet cu o vizibilitate mai mare, cu posibilitatea de a atrage mai multi clienti si de a incheia mai multe tranzactii in favoarea dumneavoastra.

Cautati ajutor pentru optimizare SEO?

Daca nu sunteti multumit de pozitia pe care o ocupa afacerea dumneavoastra in clasamentele motoarelor de cautare in prezent, poate ca este timpul sa apelati la o companie de optimizare seo, cum este Seoagency.

Echipa noastra de specialisti talentati ofera servicii SEO de calitate si va vor ajuta sa va imbunatatiti rankingul in motoarele de cautare, sa directionati trafic organic mai relevant spre site-ul dumneavoastra.

Sunati-ne azi pentru a incepe colaborarea