Optimizarea SEO include numeroase elemente pentru ca rezultatul sa fie unul pe masura asteptarilor, iar unul dintre cele mai importante aspecte il reprezinta meta titlul! Acesta trebuie sa fie bine gandit si corect, pentru a avea efect!
Inainte de a folosi un meta titlu, trebuie ca aceasta notiune sa fie clara atat pentru cei care realizeaza optimizarea SEO, cat mai ales pentru utilizatori! Asadar, in prezentul articol va prezint tot ceea ce include notiunea de „ meta titlu ”, incepand de la o definitie clara si pana la scrierea, adaugarea si greselile frecvente ce ar trebui evitate.
Ce este de fapt un meta titlu?
Dupa cum am mentionat anterior, meta titlul este unul dintre cele mai importante aspecte atunci cand vine vorba de optimizarea SEO. Altfel spus, acesta trebuie sa fie clar, atragator si mai ales relevant, pentru a putea mari cu succes numarul de vizitatori pe un site. De asemenea, meta titlul trebuie sa reprezinte, prin cuvinte cheie, exact domeniul de activitate al site-ului, scurt si la obiect!
De exemplu, daca utilizatorul cauta o firma de optimizare SEO, meta titlul trebuie sa contina exact aceste doua cuvinte si trebuie sa fie vizibil din primele cateva secunde pe prima pagina Google.
Meta titlul are mai multe roluri, cele mai importante si de baza, fiind: indexarea eficienta ( atunci cand este utilizat corect ) si faptul ca este primul lucru pe care il vede un potential vizitator atunci cand utilizeaza un motor de cautare, ori cand este distribuit pe diferite retele de socializare.
Cum se scrie un meta titlu corect?
Avand o importanta atat de mare pentru o pagina, scrierea meta titlului trebuie sa fie extrem de atenta si sa urmeze cativa pasi:
- includerea cuvintelor relevante in meta titlu: cuvintele cheie principale trebuie sa se regaseasca obligatoriu in acesta ( dupa cum am mentionat in exemplul de mai sus );
- cuvintele cheie trebuie adaugate exact la inceputul meta titlului: de ce este recomandat sa se adauge cele mai importante cuvinte la inceput? Pentru ca acestea vor avea cel mai mare impact! Din acest motiv, specialistii in domeniu recomanda utilizarea unei structuri specifice – Cuvinte principale; Cuvinte secundare; Nume brand.
Numele brand-ului, indiferent de domeniu, ar trebui adaugat, in general, la sfarsitul titlului, dupa utilizarea separatoarelor ( semnele de punctuatie ).
- lungimea meta titlului trebuie sa fie potrivita: nu se recomanda utilizarea unui meta titlu lung – acesta, dupa cum am mentionat anterior, trebuie sa fie relativ scurt si la obiect! Explicatia pentru aceasta regula este riscul ca un meta titlu lung sa nu fie afisat in totalitate de Google, in rezultatele de cautare. In general, numarul total de caractere ( inclusiv spatiile ) ar trebui sa fie de maxim 55 – 60!
De asemenea, trebuie sa se tina cont de faptul ca motoarele de cautare pot afisa diferit titlurile pe desktop, fata de aceleasi titluri afisate pe dispozitivele mobile precum telefonul, spre exemplu. In unele cazuri, un titlu afisat pe telefonul mobil poate aparea chiar mai mare decat unul afisat pe desktop.
- folosirea in exces a cuvintelor cheie trebuie evitata: chiar daca cuvintele importante au un rol destul de mare intr-un meta titlu, totusi repetarea lor trebuie evitata, pentru ca acest lucru poate conduce chiar la penalizari!
Este indicat sa se foloseasca un titlu simplu precum „ Ceasuri ieftine de vanzare ”, decat un meta titlu incorect, ca de exemplu „ Ceasuri ieftine, ceasuri de vanzare, Cumpara ceasuri ”.
- fiecare pagina ar trebui sa utilizeze meta titluri unice: titlurile diferite contribuie la intelegerea mai usoara a motoarelor de cautare ca fiecare pagina/site are un continut unic. Desi pare imposibil in cazul site-urilor cu numeroase pagini ca acestea sa aiba un titlu unic, in prezent, cele mai multe dintre CMS-uri sunt create in asa fel incat sa permita setarea unui titlu unic pe fiecare pagina in parte.
Atentie! Google poate afisa un alt meta titlu!
Acest lucru se refera, mai exact, la faptul ca exista situatii in care Google poate afisa un alt meta titlu, in loc de titlul real al unei pagini. Partea buna este ca aceasta problema se poate remedia destul de rapid, odata ce se identifica cauza. Exemplific unele dintre cele mai comune motive pentru care Google afiseaza un alt titlu decat cel dorit:
- pagina are un titlu alternativ: iata cateva exemple clare de titluri alternative ce pot face motoarele de cautare sa afiseze altceva: meta titluri pentru facebook, meta titluri pentru Google sau pentru Twitter;
- cuvintele importante utilizate in exces: pe langa riscul unor penalizari, unul dintre motivele pentru care se recomanda evitarea repetarii cuvintelor cheie, este faptul ca motoarele de cautare pot afisa un alt titlu;
- titlul este diferit fata de cuvintele introduse de utilizator: se intampla destul de des ca utilizatorul sa introduca in motoarele de cautare anumite cuvinte sau fraze ce sunt relevante pentru continut, insa nu corespund absolut deloc titlului. In acest caz, Google poate afisa un titlu diferit, daca rezultatul este relevant pentru el;
- titlul s-a modificat recent: in cazul in care modificati titlul, trebuie sa stiti ca este necesara o perioada de timp pentru ca modificarea sa-si faca efectul. Altfel spus, este posibil ca modificarile facute sa nu fie inca afisate daca Google nu a mai „ vizitat ” site-ul de la ultimele modificari. Drept urmare, poate afisa un alt titlu decat cel vizat!
Greseli de scriere a titlurilor ce trebuie evitate!
Pentru ca meta titlul sa aiba efectul dorit si sa fie corect, acesta trebuie scris nu doar cu atentie, ci trebuie sa se urmareasca si evitarea anumitor greseli. Unele dintre cele mai des intalnite greseli in scrierea titlurilor, sunt urmatoarele:
- utilizarea unui titlu identic pe mai multe pagini: titlurile identice trebuie evitate cat de mult se poate, pentru ca motoarele de cautare verifica inclusiv daca un anumit titlu este afisat identic pe mai multe pagini;
- titluri scrise exclusiv pentru motoarele de cautare: sunt multi care fac aceasta greseala, din dorinta de a targeta cat mai multe cuvinte cheie si uita ca, de fapt, titlurile ar trebui scrise pentru utilizatori;
- titluri irelevante: aceasta greseala este la fel de comuna ca si cele de mai sus. „ Home page ”, „ Prima pagina ” etc. sunt titluri irelevante ce nu ar trebui sa se regaseasca un continutul unui titlu!
In concluzie, trebuie acordata o atentie sporita meta titlurilor pentru ca acestea sa inceapa sa genereze efectele dorite si, in special, trebuie create in primul rand pentru publicul tinta, si abia apoi pentru motoarele de cautare!
0 Comentarii