SEO (Search Engine Optimization) reprezintă, în termeni cât mai simpli și mai clari, optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare, astfel încât să fie găsit fără dificultate de cititor, înțeles, ușor de navigat și care să aibă o viteză de încărcare atât a sa, cât și a paginilor cuprinse în acesta, foarte mare.

Cum optimizăm eficient SEO un site realizat în WordPress?

Pentru a afla ce factori duc la o optimizare SEO cât mai eficientă a unui site realizat în WordPress, trebuie să fie limpede ce înseamnă exact acest lucru.

WordPress este o platformă de tip blogging pe care se publică diferite articole pe diverse teme. Fiind o astfel de platformă, este de la sine înțeles faptul că aceasta însumează mai multe pagini ale site-ului deținătorului. Sunt interconectate prin așa-numitul crawling, un program de organizare și stocare pe care Google îl folosește pentru a scana site-urile. De asemenea, cruciale sunt optimizările On-Page SEO și Off-Page SEO.

Optimizarea On-Page SEO se referă la „munca” din spatele aparențelor site-ului, acel cod, limbaj de programare, de pe care Google se ghidează să-l afișeze în motoarele de căutare: titlul în concordanță cu conținutul, link-urile interne (link-urile către alte pagini care devin cât mai particulare: Fotbal>Echipament sportiv>Adidași), viteza de încărcare și subtitlurile (heading-urile: H1, H2, H3 etc).

Optimizarea Off-Page SEO concretizează, de fapt, strângerea cât mai multor link-uri de calitate către site-ul respectiv. Acestea se pot câștiga din conținutul original, autentic, interesant. Degeaba se adună un număr mare de link-uri care trimit către site, dacă au o calitate slabă sau sunt pline de spam. Google va poziționa pe locul cel mai înalt site-ul care îndeplinește cerințele optimizării On-Page SEO, dar și celei Off-Page.

Important de menționat este și faptul că optimizarea trebuie făcută și pentru dispozitive mobile, astfel că tendința utilizării lor a crescut radical.

Certificatul SSL

Un certificat SSL (Secure Sockets Layer) este un mijloc prin care website-ul este securizat, protejat de furturi ilegale de date personale, de către hackeri. Pictograma acestui certificat este prezentată sub forma unui lacăt verde, ca cel ilustrat în imaginea de mai jos.

De asemenea, așa cum este înfățișat și în imagine, se poate distinge apariția certificatului de securitate al site-ului prin extensia HTTPS, nu HTTP. Astfel parolele, datele personale, informațiile despre carduri bancare sunt în siguranță, reprezentând o barieră pentru situațiile nefavorabile menționate mai sus.

Avantajul și importanța lui în SEO

Avantajul cel mai important în ceea ce privește certificatul SSL este însăși poziționarea cât mai bună a site-ului de către Google în motoarele de căutare. Respectând toate condițiile impuse de SEO pentru a fi un site cât mai bine văzut și căutat, poate beneficia și de un ajutor suplimentar prin achiziționarea chiar gratuită a unui certificat SSL.

Un alt lucru important în SEO este că îi oferă vizitatorului și mai multă încredere în a-și lăsa datele personale pe site când este criptat, conferindu-i credibilitate. Dacă nu este securizat, cititorul nu mai prezintă același interes, prin urmare evită să aibă contact cu astfel de website-uri.

Așadar, confidențialitatea, păstrarea în siguranță a informațiilor atât ale deținătorului site-ului, cât și a vizitatorului care își creează cont, au devenit importante și practice în SEO.

Google Voice Search. Strategii SEO pentru căutarea vocală

Google Voice Search se referă la căutatea unor site-uri care vin în ajutorul problemelor, dificultăților și curiozităților cititorilor, doar că de această dată este o căutare de tip vocală, folositoare pentru economisirea timpului de tastare și fiind la îndemâna vizitatorului.

Pentru o căutate vocală cu rezultate cât mai utile, este importantă optimizarea SEO a site-ului în această direcție.

Un lucru important este ca site-ul să fie optimizat pentru dispozitivele mobile, realizând varianta pentru smartphone a website-ului prin Google Search Console.

Google Voice Search

Google Voice Search

Un alt aspect de luat în considerare este cel referitor la cuvintele cheie care aici sunt sub forma întrebărilor (Cum, Cine, Când, Unde, Ce etc.), cu care adesea cititorii își formulează neînțelegerile sau curiozitățile. Structurarea cât mai concisă a site-ului este un alt mijloc care poate îmbunătăți astfel căutarea vocală, deoarece și răspunsurile vor fi clare.

Căutarea vocală a crescut vertiginos în ultima vreme fie din lipsă de timp, fie din dorința de explorare, dar oricare ar fi motivul, trebuie îmbunătățită permanent și acest lucru nu se poate realiza fără ajutorul optimizării SEO.

Așadar, SEO este definitoriu și decisiv în ceea ce privește modul în care se optimizează un site indiferent de opțiunea prin care vizitatorul alege să-l caute/găsească (prin tastare sau prin căutare vocală). De asemenea, s-a dovedit important și certificatul SSL în ceea ce privește criptarea site-urilor. Alături de SEO, se conferă veridicitatea și poziționarea acestora pe un loc cât mai prestigios în lista de rezultate oferită de motoarele de căutare.