Definitia termenului SEO?

SEO (Search Engine Optimization) reprezinta un proces complex de optimizare a site-urilor web in vederea pozitionarii cat mai favorabil, in mod organic, in rezultatele motoarelor de cautare, pentru anumite cuvinte cheie esentiale site-ului.

SEO nu mai este de mult o componenta optionala a marketing-ului online, ci s-a transformat incet, dar sigur, intr-o necesitate, in special acolo unde costurile promovarii pe alte canale este foarte ridicat sau nu exista buget dedicat.

Intr-adevar, in contextul actual al evolutiei internetului, in care informatia circula extrem de rapid iar utilizatorii sunt la fel de rapizi cand este vorba de a cauta si procesa informatia, o pozitie de top in cautarile Google sau ale celorlalte motoare de cautare este cruciala pentru succesul oricarei companii. O buna vizibilitate a produselor si serviciilor oferite face cu siguranta o mare diferenta.

Aceasta optimizare pe pagina (onpage sau onsite) se refera la implementarea modificarilor pe site a regulilor si standardelor Google. Cateva exemple de implementari necesare:

Meta title – titlul este foarte important. Acesta va fi afisat pe pagina de rezultate Google. Ideal este sa contina cuvantul cheie targetat, sa fie optimizat atat din punct de vedere SEO cat si din punct de vedere marketing – trebuie sa atraga click-ul celui care face cautarea pe Google si sa regaseasca pe pagina exact ceea ce ‘se promite’ in titlu.

Meta description – un alt factor important care, la fel, se va regasi pe pagina de rezultate Google. Trebuie sa contina o descriere optimizata care sa explice pe scurt ce informatii va regasi utilizatorul pe site. Aceasta descriere trebuie de asemenea sa fie construita si din punct de vedere marketing pentru ca trebuie sa atraga utilizatorul pe site.

Meta description

Heading-uri – Tag-urile de tip heading (h) trebuie sa fie prezente pe site si sa structureze informatia. Tag-ul h1 este cel mai important, pentru ca acesta este un fel de titlu descriptiv al informatiei. Se recomanda utilizarea heading-urilor atat cat este necesar (in functie de dimensiunea articolului/textului de pe site) si se poate ajunge chiar si la h5.

Viteza de incarcare – Nu e un secret faptul ca viteza de incarcare este un alt factor de ranking important. Site-ul trebuie sa se incarce rapid si sa fie usor de utilizat. Cel mai simplu lucru, in prima faza, este de optimizat (comprimat) imaginile de pe site astfel incat sa ocupe mai putin spatiu (si deci, sa imbunatateasca viteza de incarcare a site-ului) fara sa fie afectata calitatea imaginii in sine. (Verifica aici viteza de incarcare a site-ului tau).

PageSpeed Insights – Google Developers

Mobile Friendly – toate site-urile (fie ca vorbim de site-uri de prezentare sau magazine online) trebuie sa fie optimizate pentru smartphone, adica, sa fie mobile friendly. Vom analiza ca acest lucru sa fie implementat. Pe langa acest aspect implinit din punct de vedere tehnic, varianta de mobile trebuie sa fie user friendly si sa tina cont si de user experience – fiind un alt factor de ranking principal. (Vezi aici daca pagina WEB este adecvata pentru telefoanele mobile).

Mobile Friendly

Mobile Friendly

Densitatea cuvintelor cheie – un alt factor important il reprezinta densitatea cuvantului/cuvintelor cheie targetat/e pe pagina. Aceasta densitate trebuie calculata luand in calcul mai multi factori.

Redirect 301 – Se refera la eliminarea paginilor 404 prin redirect 301 (care transfera autoritatea de la un link vechi care nu mai este functional catre un link nou, functional si inrudit).

HTTP/HTTPS – Introdus de curand si in plin proces de implementare de catre Google – site-urile securizate (care au certificat SSL) obtin un avantaj SEO in fata competitorilor. Site-urile cu HTTPS trebuie sa aiba create redirecturile 301 corect (de la versiunea nesecurizata catre versiunea securizata).

Fara duplicate! – un lucru vital pentru site este ca toate informatiile sa fie unice. Aici ne referim la toate informatiile – de la continutul de pe site, titluri pe pagini pana la meta descrieri.

ALT tags – Google nu stie (inca, cel putin) sa ‘citeasca’ prin imagini. In mod normal, el nu poate face deosebirea intre ce se afla in 2 imagini, de aceea – trebuie optimizate si imaginile cu ajutorul tag-urilor „alt”. Prin tag-urile „alt” ii explicam lui Google ce se afla in imagini. De exemplu, la o imagine cu un grafic reprezentativ pentru rezultate SEO, tag-ul „alt” aplicat pe imaginea respectiva va fi „grafic rezultate seo”, astfel incat Google sa inteleaga ce reprezinta imaginea respectiva.