Ce inseamna cu adevarat optimizarea SEO si ce site-uri au nevoie de ea

de | oct. 20, 2022 | Blog | 0 comentarii

Mai toata lumea care foloseste mediul online a auzit macar o data de optimizarea SEO. Aceasta, dupa cum spune definitia scurta, este optimizarea pentru motoarele de cautare. Chiar daca din exterior pare o munca usoara, optimizarea seo nu este intocmai asa. Sunt echipe intregi care se ocupa luni, ani de optimizarea unui website pentru a-l aduce in topul rezultatelor cautariloe de pe Google. Serviciile bune sunt servicii cu plata, ce au capacitatea de a creste ranting-ul unui site pe Google. Totusi, domeniul acesta este unul mult mai vast.

SEO este o stiinta destul de noua care reprezinta de fapt niste combunatii intre diferite domenii care nu sunt la fel de noi. Practic, se combina scrierea de texte corecta, cu marketing-ul vechi, cu strategiile de atragere a clientilor si la final rezulta optimizarea SEO. In acest domeniu se lucreaza cu continutul unui site si cu felul in care se percepe de catre utilizatori si de catre motoarele de cautare. Atunci cand ne referim la un motor de cautare, ne referim implicit la Google. De cele mai multe ori expertii SEO au in vedere mai mult decat imbunatatirea parerii pe care o au motoarele de cautare. Se lucreaza constant la o experienta valoroasa pe care o au utilizatorii si la felul in care ei se simt citind articolele respective, navigand printre produse sau solicitand serviciile in cauza.

seo 1

Ca si un exemplu clar, nu este vorba doar de continut, ci si de cum se simte utilizatorul. Daca un site ii ia foarte mult pana isi incarca paginile, oricat de bun ar fi continutul, utilizatorul nu are sanse prea mari sa mai revina. In acest fel, poti pierde multi clienti, scad conversiile, vizibilitatea brandului si la final scad vanzarile.

La fel se intampla si in cazul magazinelor online, unde nu se gasesc produsele de care are nevoie clientul. Daca trebuie sa caute in subcategorii, ori cuvintele introduse pe site nu sunt la descrierile produselor, atunci va renunta sa cumpere din magazinul tau. Toate aceste exemple sunt demonstrate clar de cifre, unde de cele mai multe ori un site facut incorect nu atrage clienti.

Exista website-uri care nu au nevoie de SEO?

SEO nu inseamna doar adaugarea cuvintelor cheie corespunzatoare afacerii, ci si web design si programare. Utilizatorul are o anumita experienta pe site-ul tau, care nu depinde doare de cuvintele folosite. Felul in care arata site-ul, rapiditatea cu care se incarca, modul in care sunt pozitionate produsele sau descrise serviciile sunt doar cateva dintre criteriile de care tin cont utilizatorii.

Practic, toate site-urile au nevoie de SEO. Fie ca vorbim despre magazine online, prestare de servicii, blogguri si asa mai departe, toate site-urile necesita optimizarea SEO. Chiar si portalurile de stiri, site-uri de prezentare, site-ul unei companii si asa mai departe, toate vor putea beneficia de avantajele unei campanii SEO.

In majoritatea cazurilor, atunci cand un site este la inceput de drum se solicita o campanie SEO care sa ii creasca vizibilitatea. Mai apoi putem vorbi despre vanzari si alte aspecte. In concluzie, orice site, oricare ar fi nisa acestuia are nevoie de optimziare seo.

Care sunt metodele de SEO existente?

Metodele pe care le aplica agentiile seo sunt diferite la fiecare caz. Unii au nevoie de cuvinte cheie pentru blog, altii au nevoie de tag-uri pentru produse si in functie de nisa se aplica diverse metode. Optimizarea SEO creste vizibilitatea unui website in rezultatele cautarilor si acest lucru se aplica in cazul tuturor site-urilor.

Este posibil ca unele nise sa aiba nevoie de publicarea articolelor informative pe alte site-uri, care sa duca prin link-uri utilizatorul la site-ul respectiv. Aceasta metoda este des aplicata in cazul afacerilor care ofera servicii. Utilizatorul afla de afacerea ta datorita unui site cu notorietate, intra pe link-ul care duce la site-ul tau, cresti cu fiecare click in vizibilitate, se genereaza potentiali clienti, iar profitul afacerii tale creste. Asadar, strategiile SEO aplicate sunt eficiente.

Exista o multime de metode prin care o agentie seo poate duce site-ul tau in topul preferintelor clientilor si din acest motiv este esential sa apelezi la o agentie profesionista.

SEO White Hat si preturile

In general, la toti clientii care apeleaza la SEO este vorba despre pret. Cat costa un serviciu de acest tip pentru a-ti depasi concurenta? Bineinteles, pretul depinde de numerosi factori. Mai intai se afla care este de fapt concurenta si cu cine trebuie sa se intreaca specialistii seo. Daca la capatul opus se afla alti specialisti care fac treaba bine si eficient, bineinteles ca munca depusa este mai mare si pretul creste.

Volumul de munca este un alt factor care influenteaza pretul. Un expert SEO se concentreaza la fel de mult pe fiecare proiect, iar atunci cand este vorba de plata bugetul fiecarui client difera. Un incepator nu va avea niciodata preturile unui expert seo, dar la fel sunt si rezultatele. Se pot ajunge la aceleasi, doar ca necesita foarte mult timp. Daca ai nevoie ca vanzarile, vizbilitatea si conversiile sa creasca rapid, va trebui sa investesti intr-un expert SEO care sa iti vina in ajutor.

Nu ar trebui sa fie o concentrare atat de mare pe preturi, ci pe rezultatele pe care le are o agentie. Poti solicita portofoliul, poti vizualiza rezultatele pe care le-a avut in trecut, cum evolueaza campaniile si cum te poate ajuta o agentie. In acest fel, iti va fi mai simplu sa alegi o agentie, sa rezonezi cu aceasta si sa te bucuri de o experienta cat mai placuta.

La fel de importanta cum este experienta utilizatorului cu site-ul tau este si cea pe care o ai tu cu agentia de seo la care apelezi. Asigura-te ca exista o comunicare permanenta ce te poate ajuta sa iti dezvolti afacerea, sa cresti vanzarile si bineinteles – sa depasesti concurenta. Este vital ca agentia seo pe care o alegi sa discute cu cel din spatele afacerii despre fiecare proces in optimizarea SEO, buget si alte aspecte.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *