Nu putem vorbi despre marketingul online fara a mentiona de rata de conversie, pentru ca aceasta este unul dintre cele mai importante aspecte in optimizarea SEO! Optimizarea ratei de conversie ( CRO – conversion rate optimization ) este extrem de importanta si poate sa faca diferenta intre un marketing de calitate si un marketing slab!

Ce este de fapt rata de conversie – CRO?

Pentru a intelege exact importanta ratei de conversie si, mai ales, importanta optimizarii CRO, este necesar sa va fie clar exact ce este rata de conversie. Definitia exacta este urmatoarea – CRO reprezinta cresterea procentului de utilizatori ai unui anumit site, care au devenit ulterior clienti ori cititori fideli! Altfel spus, vizitatorii site-ului trebuie sa actioneze intr-un fel!

Conversia – reprezinta actiunea pe care utilizatorii o realizeaza pe site. De exemplu, se considera conversie urmatoarele: vanzarile online, completarea unor formulare, abonarea la diferite newsletter-uri, iar in cazul magazinelor online simple, conversia presupune ca vizitatorul magazinului sa devina client.

Rata de conversie – aceasta notiune reprezinta procentul vizitatorilor site-ului care, in final, realizeaza procesul de conversie.

Asadar, CRO nu este o notiune foarte complicata de fapt, asa cum se considera de multe ori. Rolul ratei de conversie este bine stabilit si este menit sa lucreze doar in avantajul business-ului vostru!

Ce anume trebuie sa luati in calcul la rata de conversie?

Fiind unul dintre cele mai importante aspecte ale marketingului online, rata de conversie are trei factori de baza ce trebuie luati in considerare permanent.

Conversia trebuie imbunatatita mereu!

Pentru a creste constant numarul de vizitatori pe site, trebuie sa stiti sa va promovati business-ul, pentru ca in final, sa vindeti! Pentru acest lucru nu exista o reteta de succes, depinde doar de imaginatia voastra si de abilitatile personale!

Obiectiul urmarit!

Trebuie sa aveti un obiectiv bine stabilit, inainte de a incepe sa optimizati rata de conversie! Asadar, iata cateva idei pe care le puteti implementa pe site, special pentru cititori, cu ajutorul carora puteti creste traficul pe site si puteti castiga clienti noi!

  • consultatii;
  • cerere de informatii;
  • inscriere la newsletter;
  • oferte gratuite;
  • testari gratuite ale unui produs, precum si o perioada limitata gratuita de testare a unui serviciu;
  • optiunea de a descarca o brosura, un ghid de utilizare ori o carte;
  • si, nu in ultimul rand, cea mai importanta optiune – achizitionarea unui produs ori serviciu!

Toate aceste instrumente vor contribui in mod activ la optimizarea ratei de conversie, mai ales daca sunt permanent vizibile publicului! In acest fel, nu doar ca va creste probabil zilnic procentul de utilizatori ce acceseaza site-ul, ci va creste, in timp, si cifra de afaceri – acesta este pana la urma scopul final al unei afaceri!

Utilizarea Google Analytics 

Google Analytics este un instrument extrem de simplu prin care se poate masura conversia – se utilizeaza doar functia „ obiective ”. Incercati sa va concentrati mai mult pe adresele URL si mai putin pe alte obiective!

Importanta ratei de conversie!

In concluzie, chiar daca optimizarea ratei de conversie pare, la prima vedere, o munca in plus, doar inceputul este mai greu! Odata ce va obisnuiti cu urmarirea ratelor de conversie, va fi mult mai usor sa observati atat comportamentul utilizatorilor site-ului vostru, cat si elementele care le atrag cel mai mult atentia – astfel, puteti optimiza site-ul eficient, pentru ca business-ul sa inceapa sa creasca!

Din acest motive, rata de conversie este foarte importanta si trebuie sa aveti permanent grija de ea!