Exista o dezbatere continua in ceea ce priveste proabilitatea ca rata de click sa conteze pentru motoarele de cautare. Editorialistul Jayson DeMers sustine ca cel mai probabil aceasta nu conteaza.

Rata de click este evident un metric important de avut in vedere in diferite strategii de marketing on-line.

Rata de click a posturilor de pe platformele de socializare ar putea determina ce vizibilitate vor avea postarile viitoare. Rata de click a anunturilor ar putea indica de asemenea relevanta asupra publicului tinta.

Cu cat rata de click este mai mare, cu atat mai multe persoane vor vizita site-ul dumneavoastra (presupunand ca vizibilitatea ramane constanta), prin urmare este important sa va doriti ca aceasta sa creasca.

In plus, rata de click are si un alt avantaj: va ajuta sa cresteti in topul cautarilor. Cu alte cuvinte, multe persoane cred ca paginile care au o rata de click mare pentru anumite cautari, tind sa ocupe un loc mai bun in listele motoarelor de cautare. In esenta, rata de click a fost considerata un factor important care influenteaza topul cautarilor organice.

Istoric

Inca din 2014 rapoartele au aratat ca rata de click are un rol foarte important pentru site-urile web. Metricile de cautare chiar includeau rata de clic in raportul corelatiilor SEO din 2014.

Un studiu de caz realizat la Moz in mai 2014, confirma ca o rata de click mare are o influenta pozitiva asupra clasamentului in motoarele de cautare.

Dar problema cu aceste rapoarte este ca relatiile corelationale nu implica in mod necesar o relatie cauzala.

De exemplu, daca nu site creste calitatea continutului si isi imbunatateste vizibilitatea brandului, s-ar putea sa se bucure de mai mult trafic si de mai multe clickuri din partea utilizatorilor. In acest caz, rata de click si urcarea in topul cautarilor cresc proportional, dar nu au niciun efect unul asupra celuilalt.

Dovezi recente

Interesul meu pe aceasta tema a crescut recent cand am citit despre experimentul realizat de Bartosz Góralewicz. Acesta a creat cu atentie o serie de clickuri (pentru a evita filtrele de spam ale Google) la un site web monitorizat. Folosindu-se de o varietate de cuvinte cheie si subiecte diferite, experimentul a trimis mii de vizite catre site-ul in cauza, crescand in mod artificial (dar masurabil) rata de click pana la aproape 80%.

Rankingul in cautari pentru acest site a stagnat insa pentru cateva saptamani, iar mai apoi au scazut.

Acest lucru demonstreaza ca rata de click nu este un factor care influenteaza neaparat pozitia in listele motoarelor de cautare.

Exista trei explicatii cu privire la rezultatele diferite ale studiilor de mai sus:

1) rata de click a incetat sa mai fie un factor de influenta in clasamente in 2015
2) unul din experimente a fost realizat incorect (iar rezultatele au fost denaturate)
3) au existat alti factori nestiuti care au influentat clasamentele

Concluzia: Este astazi rata de click un factor de ranking?
Probabil ghiciti care este raspunsul meu. Iar explicatiile sunt legate de ceea ce stim despre SEO astazi.

Nu stim sigur ca rata de click a influentat vreodata rankingul in traficul organic. Dar, stim, datorita experimentului Góralewicz, ca rata de click nu influenteaza imbunatatirea rankingului. Aceste doua lucruri ne conduc catre presupunerea ca rata de click nu este un factor de ranking important, de luat in seama. Prin urmare, chiar daca are o influenta cauzala asupra clasamentului, este un factor inconsecvent si imprevizibil.

Asta inseamna ca nu merita sa va pierdeti timpul gandindu-va ca rata de click este un factor de ranking.

Atunci rata de click este neimportanta?

Sigura ca nu. Este bine sa acordati o atentie sporita cresterii ratei de clic – pe paginile motoarelor de cautare sau pe alte platforme unde utilizatorii pot accesa continutul pe care il promovati. Rata de clic reprezinta poarta finala care sta intre potentialii vizitatori si vizitatorii reali.

Daca veti constata ca rata de click este foarte scazuta, atunci trebuie sa:

– Fiti mai concis si folositi mai putine cuvinte cand creati mesajul.
– Descrieti site-ul cat mai bine si atragator, fara ambiguitati.
– Folositi headline-uri pentru a creste interesul vizitatorilor

Rata de click nu este sub nici o forma un element fara valoare. Daca veti imbunatati rata de click in motoarele de cautare, anunturi, postari veti castiga mai mult trafic pe site. Cu toate acestea, cel mai probabil rata de click nu va duce direct la cresterea rankingului in motoarele de cautare.

Daca veti constientiza aceasta diferenta, veti putea trata corespunzator factorul ratei de click si veti evita sa pierdeti timp urmand o strategie de ranking care pur si simplu nu functioneaza.