Optimizarea site-ului este unul dintre cele mai importante servicii SEO care va sunt puse la dispozitie in general, de catre firme specializate in domeniu. Pentru ca site-ul sa fie calitativ, trebuie ca optimizarea acestuia sa bifeze cateva aspecte, iar cei care se ocupa de optimizare trebuie sa fie profesionisti si sa va ofere rezultatele dorite!

Cum va dati seama ca site-ul vostru are nevoie urgenta de optimizare?

Raspunsul la aceasta intrebare este foarte simplu – un site are nevoie de optimizare in momentul in care acesta nu apare nici macar pe prima pagina Google, cu atat mai putin pe prima sau a doua pozitie. Acest lucru nu doar scade considerabil traficul pe site, insa vizibilitatea sa este redusa aproape de zero – ceea ce conduce in final atat la pierderea clientilor, cat si la pierderea publicului tinta!

Asadar, daca ati ajuns intr-un asemenea moment, optimizarea site-ului este solutia ideala pentru a fi „ back in business ”! Cand se considera ca site-ul este de fapt optimizat? In momentul in care se reuseste suprapunerea optimizarii pentru client/utilizator cu optimizarea SEO. Abia in acel moment, traficul pe Google va incepe sa creasca din nou si site-ul va fi vizibil pe prima pagina sau chiar pe prima pozitie!

Cum se realizeaza in mod corect optimizarea site-ului?

Pentru ca optimizarea site-ului sa fie eficienta,  exista cativa pasi de baza care trebuie urmati negeresit! Iata care sunt acestia:

  • utilizarea keyword planner;
  • instalarea unui instrument specific care sa contribuie la optimizarea SEO;
  • imbunatatirea/optimizarea titlurilor articolelor;
  • imbunatatirea continutului articolelor, precum si relevanta sa – acest aspect este vital pentru optimizarea SEO;
  • imaginea reprezentativa penru articol nu trebuie ignorata – este unul dintre elementele de baza ale optimizarii si trebuie sa ilustreze exact continutul articolului;
  • de asemenea, trebuie optimizate si subtitlurile articolului – acestea trebuie sa fie precise, la obiect si sa reprezinte cu exactitate urmatorul segment al articolului;
  • verificarea permanenta a vitezei de incarcare a site-ului – cu totii stim cat de neplacut este sa asteptam minute intregi pentru ca un site sa se incarce, iar de cele mai multe ori inchidem pagina, inainte ca aceasta sa reuseasca sa se incarce;
  • optimizarea ar trebui in primul rand sa fie pentru vizitatorii site-ului si abia apoi pentru Google – este un aspect care in general nu este luat in calcul, intentionat sau nu;
  • verificarea si masurarea constanta a performantelor SEO ale site-ului.

Lista mai pote continua, insa am selectat unele dintre cele mai importante aspecte de care ar trebui sa se tina cont pentru optimizarea unui site!

Cum poate ajunge site-ul din nou pe prima pagina Google?

Va prezint cateva solutii eficiente si reale prin care se poate face optimizarea unui site, in vederea clasarii pe prima pagina Google. Asadar, iata doar  metode ce vor ajuta cu siguranta:

  • dupa cum am mentionat anterior, neaparat trebuie sa fie verificata viteza de incarcare a site-ului – pentru acest lucru se utilizeaza Google Page Speed;
  • aspectul/design-ul site-ului trebuie sa fie pe cat de spectaculos, pe atat de usor de citit si de parcurs vizual – altfel spus, pentru ca site-ul sa aiba trafic, trebuie sa aiba o claritate… perfecta!;
  • in functie de produsul ori serviciul promovat pe site, imaginile, continutul si prezentarile trebuie sa fie extrem de bine puse la punct si mai ales, relevante! De exemplu, site-ul are la vanzare blugi – utilizatorul introduce cuvantul „ blugi ” pe Google si apare pagina voastra. In momentul in care intra pe pagina, primul lucru pe care ar trebui sa-l vada, sunt clar modele de blugi! Daca in prima faza va aparea alt produs, utilizatorul va inchide rapid pagina si puteti considera ca ati pierdut un potential client!
  • chiar daca poate parea mai dificil, pentru a castiga clienti noi si pentru a-i pastra pe cei vechi, trebuie ca pe site sa se regaseasca continut despre mostre oferite gratuit spre exemplu, ori macar sfaturi. Pentru ca site-ul sa vanda, trebuie ca publicul sa primeasca ceva gratuit la schimb!

Cu siguranta exista mult mai multe metode de a clasa site-ul pe prima pagina Google, dar concluzia generala este ca un site optimizat inseamna: trafic mai mare si un loc fruntas pe Google!