Pretul pentru marketingul online este probabil unul dintre cei mai importanti factori care pot determina  o persoana ce are un business, sa apeleze sau nu, la o firma specializata in domeniu. Insa, un pret fix nu poate fi stabilit decat in functie de anumiti factori si activitati.

Firmele SEO ori consultantii individuali, pun la dispozitia clientilor pachete variate ce includ diverse servicii. Cu cat serviciile acoperite sunt mai multe, cu atat cresc sansele sa fie o campanie SEO de succes! In continuare, va prezint unele dintre aspectele de baza ce vor fi luate in considerare, inainte de stabilirea unui pret final!

Diferiti factori

Dupa cum am mentionat anterior, sunt mai multi factori ce influenteaza pretul unei campanii SEO. Acestia se refera la urmatoarele aspecte:

  • tipul de site pentru care se realizeaza campania – fie magazin online, fie simplu site de prezentare si promovare pentru anumite produse ori servicii;
  • se va avea in vedere si concurenta in acel domeniu specific;
  • de asemenea, se va lua in considerare atat numarul de categorii al site-ului ce va fi optimizat, precum si numarul de produse pe care le are;
  • se va realiza un audit SEO ce are ca scop verificarea starii site-ului ( d.p.d.v. SEO );
  • se va controla de asemenea numarul de link-uri nocive din istoricul de link-uri al site-ului;
  • se  vor stabili obiectivele optimizarii SEO;
  • se va lua in considerare inclusiv perioada de timp in care se doreste a se vedea primele rezultate – bineinteles, majoritatea clientilor ar vrea ca rezultatele pozitive ale campaniei SEO sa apara imediat, insa in realitate, acest lucru va dura, asadar rabdarea este necesara!

Campania SEO este practic un serviciu ca oricare altul, pus la dispozitie de oameni specializati in domeniu, deci functioneaza dupa principiul cerere-oferta. Multi clienti isi doresc o campanie SEO insa nu stiu exact ce anume sa ceara de la cei care se vor ocupa de business-ul lor. Pe de alta parte, furnizorii campaniei SEO trebuie, in general, sa inteleaga singuri business-ul clientului si sa creeze campania in functie de obiectivele si de bugetul acestuia.

De asemenea, campania SEO are un anumit deadline ce trebuie respectat, timp in care trebuie ca toate activitatile necesare sa fie realizate la termen!

Tipuri de furnizori

Tipul de furnizor de servicii SEO influenteaza extrem de mult costul final al campaniei. Puteti alege una dintre urmatoarele variante:

  • agentii SEO  specializate, care ofera exclusiv servicii SEO;
  • agentii de marketing online, al caror domeniu de activitate acopera si serviciile SEO;
  • totodata, se poate apela la consultati individuali SEO ori freelanceri;
  • sau, puteti apela la consultati individuali de marketing care sa ofere si consultanta SEO.

Preturi practicate in functie de serviciile SEO

In incheiere, prezint doar cateva exemple de preturi aproximative pentru anumite servicii SEO. In functie de acestea si de informatiile prezentate mai sus, va puteti face o idee despre costul unei campanii SEO.

  • pret SEO bazat pe cuvintele cheie: este foarte importanta alegerea cuvintelor cheie pentru ca business-ul sa ocupe un loc fruntas pe prima pagina de cautare. Ca ideea, doar pozitionarea unui singur cuvant cheie pe prima pagina, poate ajunge sa coste de la 200 – 300 de euro, pana la mii de euro!;
  • pret SEO bazat pe proiect: sunt unii clienti care prefera sa mearga pe varianta de proiect pentru promovarea SEO, insa pretul pentru un astfel de proiect pleaca de la aproximativ 500 de euro si poate ajunge chiar si pana la 14 – 15.000 de euro;
  • pret SEO/ora: este practicat indeosebi de catre consultantii individuali de SEO. Desi la prima vedere costurile vor parea mai mici, in final exista riscul sa platiti mai multi bani pentru mai putine activitati de optimizare SEO. In Romania, preturile pe ora incep de la 10 euro si ajung pana la aproximativ 50 – 60 de euro;
  • plata lunara pentru campania SEO: este una dintre cele mai utilizate modalitati de plata, folosita de mai toate agentiile specializate in domeniu. Campania SEO va fi cu siguranta completa si, pentru actiunile, schimbarile si optimizarea eficienta a site-ului, se va plati lunar de la 50 – 60 de euro pana la 1500 – 2000 de euro. Daca optati pentru o astfel de plata, trebuie sa stabiliti foarte bine in prealabil activitatile care va sunt necesare si care trebuie incluse in campania SEO!