200 de factori care influenteaza pozitia sitului tau pe Google (2018)

Dar oare ce sunt si inseamna acesti factori?

Citeste in continuare si descopera lista completa.

Unii sunt dovediti.

Altii sunt controversati.

In fine, exista si o categorie rezervata speculatiilor.

Indiferent de caracteristica, i-am inclus pe toti in lista de mai jos, actualizata pentru anul 2018.



Factori ce tin de Domeniu

1. Vechimea domeniului. In urmatorul videoclip https://www.youtube.com/watch?v=-pnpg00FWJY&feature=player_embedded Matt Cutts de la Google spune ca:

“Diferenta dintr un domeniu care are 6 luni si unul care are 1 an, nu este atat de semnificativa.”

Cu alte cuvinte, Google tine cont de vechimea domeniului … dar nu intr-o masura foarte mare.

2. Cuvantul cheie apare in domeniul de nivel superior: Acest lucru mai este atat de relevant cum era acum ceva timp. Cu toate acestea, faptul ca domeniul dumneavoastra contine un cuvant cheie, reprezinta in continuare un factor de relevanta important.

3. Cuvant cheie (keyword) ca prim cuvand in domeniu: Un domeniu care incepe cu cel mai important keyword are un avantaj fata de site-urile care fie nu contin cuvantul cheie respectiv in denumirea domeniului, fie il contin, insa la mijloc sau la sfarsit.

4. Durata inregistrarii domeniului: O sursa Google afirma ca:

“Domeniile puternice (legitime) sunt deseori achitate cu multi ani inainte, in timp ce domeniile de acces (neligitime) sunt rareori utilizate mai mult de un an. Prin urmare, data la care un domeniu expira in viitor poate fi catalogata ca si factor de prezicere a legitimitatii unui domeniu”.

5. Cuvant cheie in subdomeniu: Mai multi experti de la Moz considera ca folosirea unui cuvant cheie in cadrul unui subdomeniu poate imbunatati rankingul.

keyword-appears-in-subdomain

6. Istoricul domeniului: un site cu proprietate volatila sau numeroase caderi poate sa-i sopteasca lui Google sa “reseteze” istoricul, negand linkurile existente directionate spre acel domeniu. Sau, in anumite situatii, un domeniu penalizat poate “transmite” povara noului proprietar.

7. Domeniul de potrivire exacta (EMD/ Exact Match Domain): Domeniile de exacta potrivire va pot oferi in continuare cateva avantaje. Dar daca EMD-ul dumneavoastra este de fapt un site de calitate inferioara, acesta va fi vulnerabil update-ului EMD.

8. WhoIs Public versus Privat. Informatiile din private WhoIs pot fi un semn “de ceva de ascuns”. Il citam in continuare pe Matt Cutts de la Google:

“Cand am verificat informatiile WhoIs, toate erau notate cu “whois privacy protection service” (serviciu de protectie privata whois). Acest lucru este oarecum ciudat. Daca confidentialitatea WhoIs este activata, asta nu inseamna neaparat un lucru rau, dar odata ce puneti cap la cap mai multi factori de acest fel, de obicei puteti vorbi despre un webmaster foarte dferit de cel care detine un singur site”.

9. Proprietar WhoIs penalizat. Daca Google identifica o anumita persoana ca fiind spammer, este evident ca va examina si celelalte site-uri detinute de aceeasi persoana.

10. Extensia TLD de stat: Avand un domeniu de nivel Country Code Top (de exemplu .ro), un site se poate bucura de mai multa vizibilitate in tara respectiva (in exemplu dat, Romania). Cu toate acestea, extensia TLD poate limita capacitatea site-ului de a se pozitiona la nivel global (.com).

Factori ce tin de Pagina

11. Keyword (cuvant cheie) existent in Title Tag: Desi acest lucru nu mai este atat de critic cum era la un moment dat, title tag-ul ramane un factor important on-page SEO.

Keyword-Appears-in-Title-Tag-Exact-Match_line

12. Title Tag-ul incepe cu Keyword-ul (cuvantul cheie): Potrivit site-ului Moz.com, etichetele de titlu care incep cu un keyword tind sa aiba o performanta mai buna decat etichetele de titlu care au cuvantul cheie pozitionat la sfarsitul tagului.

13. Keyword-ul (cuvantul cheie) in Description Tag: Google nu foloseste eticheta meta descriptiva drept criteriu direct de clasificare. Cu toate acestea, eticheta descriptiva (Description Tag) poate influenta rata de click, ceea ce reprezinta un factor important de clasificare.

14. Cuvantul cheie apare in tagul H1: Tagurile H1 reprezinta o eticheta pusa unui al doilea titlul. Impreuna cu Title Tag, Google foloseste tag-ul H1 ca si criteriu de relevanta secundara, conform rezultatelor din urmatorul studiu:

h1-tag-study

15. TF-IDF: Este un mod fantezist de a spune “Cat de des apare un anumit cuvant intr-un document?” Cu cat un cuvant apare mai des intr-un articol, cu atat este mai probabil ca pagina respectiva sa fie legata de acel termen. Cel mai probabil Google utilizeaza o versiune sofisticata de TF-IDF.

16. Lungimea continutului: Continutul cu mai multe cuvinte poate dezolta mai multe subiecte legate de cuvantul cheie. Cel mai probabil este de preferat in algoritmul de comparatie cu articolele scurte, superficiale. Intr-adevar, un studiu recent privind factorii de ranking, a dus la concluzia ca pozitia SERP era corelata cu lungimea continutului.

Content-Total-Word-Count_line

17. Cuprins: Utilizarea unui cuprins cu trimiteri il poate ajuta pe Google sa inteleaga mai bine continutul paginii. Acest lucru poate fi util si pentru sitelinkuri:

contents-to-sitelinks

18. Densitatea cuvintelor cheie: Desi acest lucru nu mai este la fel de important ca odinioara, Google ar putea sa se foloseasca de acest lucru pentru a determina subiectul unei pagini web. Dar nici nu trebuie sa exagerati, in caz contrar existand riscul de a fi penalizat.

19. Cuvinte cheie latente in indexarea semantica a continutului (LSI). Cuvintele cheie LSI ajuta motoarele de cautare sa extraga semnificatia cuvintelor cu mai multe sensuri (de exemplu: compania de computere Apple versus “apple” ca fruct – mar). Prezenta sau absenta LSI poate actiona si ca semnal de calitate a continutului.

20. Cuvinte cheie LSI in Tagurile de Titlu si Descriere: Ca si in cazul continutul paginilor web, cuvintele cheie LSI din meta tag-urile paginii, il ajuta pe Google sa descopere cuvintele ce pot avea mai multe semnificatii. Acestea pot de asemenea sa fie si criterii de relevanta.

21. Page Covers Topic In-Depth/ Gradul de profunzime in tratarea unui subiect pe pagina: Exista o anumita corelatie cunoscuta intre profunzimea acoperirii unui subiect si clasamentul Google. Prin urmare, paginile care acopera mai multe puncte de vedere tind sa de bucure de o vizibilitate mai mare decat cele care privesc un subiect doar dintr-un anumit punct de vedere, tratand tema doar partial.

content-in-depth

22. Viteza de incarcare a paginii via HTML: Atat Google cat si Bing se folosesc de viteza de incarcare a paginilor ca si factori de clasificare in afisari. Spider-ii motoarelor de cautare pot estima viteza site-ului destul de precis, pe baza codului HTML existent in pagina.

pagespeed-insights

23. Viteza de incarcare a paginii via Chrome: Google poate de asemenea sa utilizeze datele de utilizator Chrome pentru a determina mai bine viteza de incarcare a unei pagini. Astfel, Google poate afla cat de repede se incarca pagina accesata de utilizatori.

24. Folosirea AMP: Cu toate ca nu este un factor direct de clasificare al Google, AMP poate fi o cerinta de ranking in versiunea mobila a Caruselului Google News.

25. Sincronizarea entitatii: Continutul unei pagini, se potriveste cu “entitatea” pe care o cauta un utilizator? Daca raspunsul este afirmativ, acea pagina poate avansa in cautari dupa cuvantul cheie respectiv.

26. Algoritmul Google Hummingbird: Aceasta “modificare a algoritmului” l-a ajutat dintotdeauna pe Google sa vada dincolo de cuvintele cheie. Datorita Hummingbird, Google poate in prezent sa inteleaga mai bine care este subiectul unei pagini web.

27. Continut duplicat: Continutul identic de pe acelasi site (chiar si cel modificat pe ici pe colo) poate afecta negativ vizibilitatea unui site in motoarele de cautare.

28. Rel=Canonical: Cand este folosit in mod corespunzator, acest tag il poate impiedica pe Google sa penalizeze un site din cauza existentei continutului duplicat.

29. Optimizarea imaginilor: Pozele furnizeaza indicii de relevanta importante pentru motoarele de cautare – prin numele de fisier, alt text, titlu, descriere si caption.

30. Actualitatea continutului: Actualizarea algoritmului Google Caffeine favorizeaza continutul recent publicat sau actualizat, in special pentru cautarile importante din punct de vedere al datei. Subliniind importanta acestui factor, Google afiseaza data ultimei actualizari a unei pagini pentru anumite pagini:

page-updated-date

31. Amploarea actualizarilor continutului: Semnificatia modificarilor si editarilor functioneaza si ca factor de continut actualizat, proaspat. Adaugarea sau eliminarea sectiunilor intregi este mai importanta decat modificarea ordinii unor cuvinte sau corectarea unor erori.

32. Istoricul Update-urilor de pagina: Cat de des a fost actualizata pagina de-a lungul timpului? Zilnic, saptamanal sau la fiecare 5 ani? Frecventa actualizarilor paginilor joaca de asemenea un rol esential in detectarea actualitatii continutului din pagina.

33. Prominenta cuvintelor cheie: Un keyword care apare in primele 100 de cuvinte ale continutului unei pagini este direct corelat cu rankingul Google de prima pagina.

34. Cuvinte cheie in Tag-urile H2, H3: Pentru Google este important si relevant daca un keyword apare in subtitlurile H2 si H3. De fapt, John Mueller care lucreaza la Google afirma urmatoarele:

“Aceste tag-uri de titlu in HTML ne ajuta sa intelegem mai bine structura paginii.”

35. Calitate linkurilor outbound: Multi specialisti SEO considera ca linkurile spre site-uri puternice ajuta la captarea interesului si increderii Google. Acest lucru a fost de altfel sustinut si de un studiu tematic recent.

36. Tema linkului de iesire (outbound): Conform algoritmului The Hillop, Google poate utiliza continutul paginilor la care faceti trimitere drept indicii de relevanta. De exemplu, daca aveti o site despre masini si mai multe linkuri catre pagini externe cu filmulete despre masini, acest lucru ii poate transmite lui Google ca pagina dumneavoastra este despre filmul Masini (Cars), nu despre automobile.

37. Gramatica si ortografia: Corectitudinea acestora reprezinta un semnal de calitate pentru Google, desi Cutts a emis mai multe mesaje controversate acum cativa ani vis-a-vis de acest subiect.

38. Continut sindicalizat: Continutul paginii este original? Daca este copiat in intregime sau partial de pe site-uri indexate, el nu va fi la fel de relevant … ba chiar exista riscul sa nu fie deloc indexat.

39. Update pentru dispozitive mobile: Adesea numit si “Mobilegeddon“, acest update recompenseaza paginile optimizate corespunzator pentru dispozitivele mobile.

40. Utilizabilitatea mobila: Site-urile pe care vizitatorii mobili le pot utiliza cu usurinta, se bucura de un plus de vizibilitate in motoarele de cautare (in special in Indexul mobil de la Google).

41. Continutul “ascuns” pe mobil: Continutul ascuns pe dispozitivele mobile este posibil sa nu fie indexat (sau sa nu cantareasca la fel de mult), comparativ cu continutul complet vizibil. Cu toate acestea, Google a declarat recent ca nu este nicio problema cu acest continut ascuns. In acelasi videoclip insa Google a subliniat “continutul esential ar trebui sa fie vizibil…”.

42. “Continut suplimentar” de ajutor: Conform unui document oficial lansat de Google, continutul suplimentar util este un indicator al calitatii unei pagini (si prin urmare, pentru rankingul Google). Printre exemple se numara convertoarele valutare, calculatoarele de dobanta la cresite si retetele interactive.

43. Continut ascuns in spatele Tab-urilor. Este nevoie ca utilizatorii sa dea click pe un tab pentru a vizualiza o parte din continutul paginii dumneavoastra? Daca da, Google a spus ca acest continut “nu poate fi indexat”.

44. Numarul de linkuri Outbound: Prea multe Linkuri dofollow pot dauna PageRank-ului si clasamentului paginii respective.

45. Multimedia: Imaginile, videoclipurile si alte elemente multimedia pot actiona ca ai semnale de calitate a continutului. De exemplu, un studiu in domeniu a aratat ca exista o legatura intre multimedia si clasamentul in Google:

Content-Contains-At-Least-1-Image_line

46. Numarul linkurilor interne spre pagina: Numarul de linkuri interne catre o pagina indica importanta sa in raport cu alte pagini alte site-ului.

47. Calitatea legaturilor interne care trimit catre Pagina: Legaturile interne din paginile cu autoritate in domeniu au un efect mai puternic, comparativ cu paginile fara cu PageRank scazut sau inexistent.

48. Linkuri defectuoase. Existenta mai multor linkuri defectuoase pe o pagina poate fi un semnal de site neglijat si abandonat. Documentul Google Rater Guidelines se foloseste de link-urile inrerupte pentru evaluarea calitatii unei pagini de pornire.

49. Nivelul de citire: Fara indoiala Google estimeaza cat de bine poate fi un citit un continut. De fapt, Google oferea la un moment dat statistici privind nivelul de citire:

Google_reading_level1

Totusi in ceea ce priveste scopul utilizarii acestor informatii, presupunerile sunt impartite. Unii spun ca un nivel de citire basic va va ajuta sa va pozitionati mai bine in Google, pentru a atrage masele. Altii insa sunt de parere ca un nivel de citire basic, asemanator articolelor Ezine, nu poate fi de ajutor pentru stimularea pozitiei in Google.

50. Linkuri afiliate: Linkurile afiliate nu va vor afecta pozitia in clasament. Dar daca folositi prea multe linkuri afiliate, algoritmul Google poate acorda o atentie mai mare altor indicii de calitate pentru a ase asigura ca nu sunteti un “thin affiliate site”.

51. Erori HTML/ Validare W3C: Mai multe erori de HTML sau de codificare nedorita pot reprezenta un indiciu al unui site de calitate inferioara. Chiar daca ramane un subiect controversat, multi specialisti SEO considera ca o pagina bine codificata este folosita drept semnal clar de calitate.

52. Autoritatea domeniului: Daca toate lucrurile sunt similare, o pagina pe un domeniu autoritar va fi mai bine vazuta decat o pagina dintr-un domeniu cu mai putina autoritate.

domain-rating

53. PageRank-ingul Paginii. Nu este perfect corelat. Dar paginile cu autoritate crescuta tind sa depaseasca paginile fara prea multa autoritate de legatura.

54. Lungimea URL: Adresele URL excesiv de lungi pot afecta vizibilitatea in motoarele de cautare. De fapt, mai multe studii in domeniu au ajuns la concluzia ca adresele URL scurte tind sa se bucure de un usor avans in rezultatele cautarilor Google.

url-length2

55. Calea URL-ului: O pagina mai aproape de pagina principala (homepage) poate obtine o usoara crestere a autoritatii, comparativ cu paginile ingropate adanc in arhitectura unui site.

56. Editorii umani: Desi nu s-a confirmat niciodata acest lucru, Google a depus un brevet pentru un sistem ce permite editorilor umani sa influenteze SERP-urile.

57. Page Category: Categoria pe care apare pagina reprezinta un indiciu de relevanta. O pagina care face parte dintr-o categorie apropiata, poate obtine o crestere a relevantei, mult mai mare decat o pagina care apare intr-o categorie fara legatura.

58. Tag-urile WordPress: Tag-urile reprezinta indicii specifice de relevanta ale WordPress. Conform Yoast.com:

“Singurul mod in care puteti optimiza SEO este prin legarea unei bucati de continut de o alta, si un grup de postari intre ele.”

59. Cuvant cheie in URL: Iata un alt indiciu de relevanta. Un reprezentant Google a numit recent acest lucru drept “factor de ranking foarte mic”. Dar cara in esenta ramane un factori de clasificare.

60. URl String: Categoriile din sirul de adresa URL sunt citite de catre Google si pot furniza indicii tematice referitoare la contintul existent pe o anumita pagina.

61. Referinte si surse: Citarea referintelor si a surselor, cum ar fi de exemplu studii, reprezinta un indiciu de calitate pentru Google. Liniile directoare privind calitatea Google arata ca editorii ar trebui sa tina cont de surse atunci cand privesc anumite pagini: “Acesta este un subiect in care expertiza si/ sau sursele autoritare sunt importante…”. Totusi, Google a negat ca utilizeaza linkurile externe drept criteriu de clasificare.

62. Liste cu numere si buline: Listele numerotate sau marcate cu buline va ajuta in structurarea continutului, facandu-l mai usor de digerat pentru utilizatori. Google adera la aceasta idee si poate prefera continut structurat cu numere si buline.

63. Prioritatea paginii in Sitemap (harta site-ului): Prioritatea unei pagini identificata din fisierul sitemap.xml poate influenta clasificarea in Google.

64. Prea multe linkuri de iesire: Citam din documentul Google de identificare a calitatii continutului:

“Unele pagini au mult prea multe linkuri, care ascund pagina si care distrag atentia de la continutul principal.”

65. Cantitatea celorlalte cuvinte cheie de clasificare a paginii: Daca pagina se clasifica dupa mai multe cuvinte cheie, acest lucru poate atrage atentia Google drept indiciu intern de calitate.

66. Vechimea Paginii: Cu toate ca Google prefera continut proaspat actualizat, o pagina mai veche actualizata in mod regulat poate depasi una mai noua.

67. Layout usor de citit: Citam inca o data din Documentul privind liniile directoare de calitat al Google:

“Aspectul paginii de pe cele mai calitative pagini determina o vizibilitate imediata a continutului principal.”

68. Domenii parcate: O actualizare Google din decembrie 2011 a redus vizibilitatea cautarilor in domeniile parcate.

69. Continut util: Dupa cum a subliniat Jared Carrizales, cititor Backlinko, Google poate face diferenta intre continut de calitate si continut util.

Factori ce tin de Site

70. Continutul ofera valoare si informatii statistice unice: Google a declarat ca penalizeaza bucuros site-urile care nu aduc ceva nou sau util (in special acele website-uri considerate thin affiliate).

71. Pagina de contact: Google prefera site-urile cu o “cantitate adecvata de informatii de continut”. Bonus daca informatiile dumneavoastra de contact se potrivesc cu informatiile Whois.

72. Domeniul de incredere (Domain Trust/TrustRank): Multi specialisti SEO considera ca “TrustRank” este un factor important de clasament masiv. Acest lucru pare sa fie intarit chiar de Google in titlul unui document publicat recent: “Rezultatul cautarilor in functie de credibilitate”.

Domain Trust

73. Arhitectura site-ului: O arhitectura bine construita a unui site (de exemplu o structura silo) il ajuta pe Google sa organizeze continutul cat mai tematic. De asemenea, poate fi de ajutor pentru accesul Googlebot si indexarea tuturor paginilor site-ului dumneavoastra.

74. Actualizari ale site-ului: Multi specialisti SEO cred ca actualizarile site-ului web – si mai ales cand se adauga continut nou pe site – functioneaza ca factor de improspatare al site-ului. Totusi Google a negat recent ca utilizeaza “frecventa publicarii” in algoritmul sau.

75. Prezenta Sitemap-ului: Sitemap-ul ajuta motoarele de cautare sa indexeze paginile dumneavoastra mai usor si mai bine, imbunatatind vizibilitatea.

76. Uptime-ul site-ului: Existenta mai multor inreruperi ale site-ului din cauza intretinerii sau problemelor legate de server, pot afecta pozitia in clasamentul Google (si poate duce chiar la de-indexare, daca problema nu este remediata).

77. Locatia serverului: Locatia serverului influenteaza pozitia site-ului dumneavoastra in diferite regiuni geografice (sursa). Este deosebit de important pentru cautarile geografice.

78. Certificat SSl: Google a confirmat faptul ca utilizeaza HTTPS drept criteriu de clasificare.

SSl

Potrivit Google, HTTPS actioneaza doar ca “tiebreaker”.

79. Termeni de utilizare si Pagini cu Politica de confidentialitate. Aceste doua pagini ajuta Google sa spuna daca un site este membru de incredere in mediul online.

80. Informatii duplicate Meta On-Site: Informatiile meta duplicate existente pe site-ul dumneavoastra pot afecta negativ vizibilitatea paginii. De fapt, Search Console va avertizeaza daca exista prea multe astfel de informatii meta duplicate.

Meta On-Site

81. Breadcrumb Navigation: Este vorba despre un stil de arhitectura a site-ului user-friendly, care ajuta utilizatorii (si motoarele de cautare) sa stie unde se afla pe un site.

Breadcrumb

Google afirma: “Cautarile Google utilizeaza marcajul braedcrumb in continutul unei pagini Web pentru a clasifica informatiile din pagina in rezultatele cautarii.”

82. Optimizare mobila: Avand in vedere ca peste jumatate din cautari se realizeaza de pe dispozitivele mobile, Google vrea sa verifice daca site-ul dumneavoastra este optimizat pentru utilizatorii mobili. De fapt, Google penalizeaza acum site-urile care nu sunt pregatite pentru dispozitivele mobile.

83. YouTube: Fara indoiala ca videoclipurile YouTube beneficiaza de tratament preferential in SERP (probabil pentru ca este detinut de Google).

youtube-serps

De fapt, Search Engine Land a ajuns la concluzia ca traficul YouTube.com a crescut semnificativ dupa Google Panda.

84. Utilizabilitatea site-ului: Un site dificil de utilizat sau care este greu de navigat poate afecta indirect pozitionarea in motoarele de cautare, prin reducerea timpului petrecut pe site, a paginilor accesate si a ratei de respingere (cu alte cuvinte, factori de clasificare RankBrain).

85. Utilizarea Google Analytics si a Consolei Google Search: Sunt persoane care considera ca aceste doua aplicatii instalate pe site-ul dumneavoastra pot imbunatati indexarea paginii. De asemenea, ele pot influenta in mod direct vizibilitatea in clasament, oferind Google mai multe date de lucru (de exemplu, o rata de respingere exacta, daca primiti sau nu trafic de referinta din backlinkuri etc). Google a negat acest lucru, spunand ca este un mit.

86. Review-urile utilizatorilor/ Reputatia site-ului: Reputatia site-ului pe platforme ca Yelp.com joaca cel mai probabil un rol important in algoritmul Google. Google a postat recent o schita care arata modul in care utilizeaza recenziile online, dupa ce un site a fost a fost prins punand presiune asupra clientilor din dorinta de a atrage mai multe linkuri si interesul presei.

Factori backlink

87. Linking Domain Age: Backlinkurile domeniilor mai vechi pot fi mai puternice decat domeniile noi.

88. # Linking Root Domains: Numarul de domenii de referinta este unul din cei mai important factori de clasificare ai algoritmului Google, dupa cum veti observa si din urmatorul studiu realizat pe 1 milion de rezultate in Cautarile Goole.

referring-domains

89. # Linkuri rezultate din Separate C-Class IPs: Linkurile din adresele IP separate C- Class sugereaza un numar mai mare de site-uri conectare cu pagina dumneavoastra, ceea ce este de mare ajutor pentru clasificarea in Google.

90. # Pagini de Legatura: Numarul total de pagini de legatura – inclusiv din acelasi domeniu – are un impact important asupra clasificarii.

91. Textul Backlink Anchor: Dupa cum se mentioneaza in decrierea algoritmului original al Google:

“In primul rand, ancorele ofera de obicei descrieri mai precise ale paginilor web, comparativ cu paginile in sine.”

Evident, textul de ancorare este mai putin important decat inainte (iar cand este prea optimizat, poate fi catalogat ca webspam). Dar textul de ancora bogat in cuvinte cheie trimite in continuare un semnal puternic de relevanta in doze mici.

92. Alt Tag (pentru linkurile pozelor): Alt Text actioneaza ca text ancora pentru imagini.

93. Linkuri din domenii .edu sau .gov. Matt Cutts a declarat ca TLD nu influenteaza importanta unui site. Totusi, acest lucru nu-i opreste pe specialistii SEO sa creada ca exista un loc special in algoritmul Google pentru TLD-urile .gov si .edu.

94. Autoritatea Linking Page. Autoritatea (Page Rankingul) paginii de referinta a reprezentat un factor de clasament extrem de important inca din zorii Google, iar acest lucru este in continuare valabil.

link-authority

95. Autoritatea Linking Domain: Autoritatea domeniului de referinta poate juca un rol independent in stabilirea calitatii si valorii unui link.

96. Linkuri din partea concurentilor: Legaturile din alte pagini care fac parte din acelasi SERP, pot fi mai valoroase pentru clasificarea unei pagini pentru respectivul cuvant cheie.

97. Linkuri de la site-uri “Expected”. Desi doar la mod speculativ, multe companii de SEO considera ca Google nu va avea incredere totala in site-ul dumneavoastra pana cand nu va veti conecta cu un grup de site-uri “expected” din domeniul dumneavoastra de activitate.

98. Linkuri provenind din Bad Neighborhoods: Linkurile provenite din asa-numitele “cartiere rau famate”, va pot afecta site-ul.

99. Postarile vizitatorilor: Desi linkurile provenite din postarile vizitatorilor sunt inca valide, ele nu sunt la fel de puternice ca linkurile editoriale adevarate (in plus, un numar prea mare de postari ale vizitatorilor poate provoca probleme site-ului).

100. Linkuri din Anunturi: Potrivit Google, linkurile din anunturi nu ar trebuie sa fie nofollowed. Cu toate acestea, este posibil ca Google sa poata identifica si filtra usor linkurile ce provin din anunturi platite.

101. Autoritatea Homepage: Linkurile spre pagina de referinta homepage pot avea o importanta deosebita in evaluarea calitatii site-ului si prin urmare a unui link.

102. Linkurile Nofollow: Acesta este unul din cele mai controversate subiecte legate de SEO. Afirmatia oficiala Google este urmatoarea:

“In general, nu le urmarim.”

Ceea ce sugereaza ca fac acest lucru… cel putin in anumite cazuri. Avand un anumit procent de linkuri nofollow poate de asemenea indica un profil de legatura natural versus un profil de legatura nefireasca.

103. Diversitatea tipurilor de linkuri: Existenta unui procent nenatural de linkuri provenind dintr-o singura sursa (adica profiluri de forum, comentarii de pe blog) poate fi un semnal spam. Pe de alta parte, linkurile din diverse surse reprezinta un indiciu de profil de legaturi naturale.

104. Linkuri sponsorizate sau alte cuvinte de legatura: Termenii ca “sponsori”, “parteneri de legatura” si “linkuri sponsorizate” pot scadea valoarea unui link.

105. Linkuri contextuale. Linkurile incorporate in continutul unei pagini sunt considerate mai puternice decat linkurile provenind de pe o pagina goala sau gasite oriunde altundeva in pagina.

contextual-links-1

106. Redirectionari de pagina 301 excesive. Conform unui Video Webmaster Help, Backlinkurile provenite din redirectionarile tip 301 dilueaza un anumit PageRank.

107. Text ancora link intern: Textul de ancorare interna este un alt semnal de relevanta, desi linkurile interne pot avea o greutate mult mai mica in comparatie cu textul ancorat provenit de pe site-uri externe.

108. Atribuirea titlului de legatura. Titlul linkului (adica textul care apare cand treceti peste un link) poate fi de asemenea folosit ca semnal slab de relevanta.

109. TLD-ul tarii din domeniul de referinta: Obtinera de linkuri de la extensiile de domenii de nivel de stat superior, va poate ajuta sa va pozitionati mai bine in acea zona geografica/ tara.

110. Locatia linkului in continut: Linkurile de la inceputul unei parti de continut s-ar putea sa nu poata avea o pondere mai mare decat linkurile plasate la sfarsit.

link-location

111. Locatia linkului in Pagina: Este important unde apare un link in pagina. In general, un link incorporat in continutul unei pagini poate fi mai puternic decat un link in zona subsolului sau in bara laterala.

112. Relevanta domeniului de legatura. Un link dintr-un site intr-o nisa similara este semnificativ mai puternic, comparativ cu un link dintr-un site complet fara legatura.

113. Relevanta la nivel de pagina: Un link dintr-o pagina relevanta transmite si mai multa valoare.

114. Cuvand cheie in titlu: Google are o slabiciune pentru linkurile din din paginile care contin cuvantul cheie al paginii chiar in titlu (“Expertii se conecteaza cu expertii”).

115. Viteza de legatura pozitiva: Un site cu o viteza de legatura pozitiva se bucura de obicei de o extra-apreciere in SERP, pentru ca acest lucru arata ca site-ul respectiv creste in popularitate.

link-velocity

link-velocity

116. Viteza de legatura negativa: Pe de alta parte, o viteza negativa a legaturii poate afecta semnificativ pozitionarea in clasament, deoarece reprezinta un indiciu de scadere a popularitatii.

117. Linkuri din pagini “Hub”. Algoritmul Hilltop sugereaza ca primirea de linkuri din paginile care sunt considerate resurse de top (sau hub-uri) pe un anumit subiect, ajung sa fie tratate in mod special.

118. Linkuri din site-uri cu autoritate: Un link dintr-un site considerat ca avand “autoritate” poate ajuta o pagina mai mult decat un link provenit dintr-un site mic, oarecum necunoscut.

119. Legat de Sursa Wikipedia. Desi linkurile sunt nofollow, multi cred ca inserarea unui link pe Wikipedia ofera un plus de autoritate si credibilitate in ochii motoarelor de cautare.

120. Co-Occurrences: Cuvintele care tind sa apara in jurul backlinkurilor, il ajuta pe Google sa-si dea seama despre ce este pagina.

link-co-citations

121. Vechimea backlinkului: Potrivit unui document Google, linkurile mai vechi au o putere mai mare de ranking decat backlinkurile noi.

122. Legaturile din Site-uri adevarate versus “sploguri”. Din cauza proliferarii retelelor de bloguri, cel mai probabil Google da mai multa credibilitate linkurilor provenite din “site-uri reale”, decat din “bloguri false”. Probabil se utilizeaza indicii de brand si interactiune cu utilizatorul pentru a face distinctia intre cele doua cazuri.

123. Profilul linkului natural. Un site cu un profil de link natural se va clasifica mai bine si va fi mai durabil fata de update-uri, decat unul care a folosit in mod evident strategii black hat pentru a construit linkuri.

124. Linkuri reciproce: Pagina de Scheme a Linkurilor Google arata ca “Schimbul excesiv de linkuri” trebuie evitat.

125. Linkuri de continut generate de utilizatori. Google poate identifica continutul generat de utilizator versus continutul publicat de proprietarul site-ului. De exemplu, google stie ca un link de pe blogul oficial WordPress.com este foarte diferit de un link de pe besttoasterreviews.wordpress.com.

126. Linkuri rezultate din redirectari 301: Linkurile din redirectionarile 301 pot aduce unele pierderi, comparativ cu linkurile directe. Cu toate acestea, Matt Cutts spune ca linkurile 301 sunt similare cu legaturile directe.

127. Utilizare schema.org. Paginile care suporta microformate pot fi mai bine vazute decat celelalte pagini. Acesta poate fi un impuls direct sau poate arata ca paginile cu microformatare au un SERP CTR mai mare.

schema-org-usage

128. TrustRank of Linking Site: Credibilitatea site-ului legat de pagina dumneavoastra determina cat de mult “TrustRank” se transfera la dumneavoastra.

129. Numarul de linkuri de iesire din pagina: PageRank este finit. Un link pe o pagina cu sute de linkuri externe are o trecere mai mica in comparatie cu o pagina ce are doar cateva linkuri de iesire.

130. Linkuri de pe Forum: Din cauza spamului la nivel industrial, Google poate devaloriza in mod semnifivativ linkurile inscrise in forumuri.

131. Numarul de cuvinte din continutul linkului: Un link dintr-o postare de 1000 de cuvinte este mult mai pretioasa decat un link din interiorul unui fragment de 25 de cuvinte.

132. Calitatea legaturilor de Continut: Lingurile provenite din continut de calitate inferioara sau trunchiat, nu se bucura de o recompensa atat de mare ca linkurile provenite din continut bine scris.

133. Sitewide Links: Matt Cutts confirma ca linkurile sitewide sunt “comprimate” la un singur link.

Interactiunea cu utilizatorul

134. RankBrain: este algoritmul AI al Google. Multi considera ca scopul sau principal este de a masura modul in care utilizatorii interactioneaza cu rezutatele cautarilor (clasificand rezutatele in consecinta).

135. Rata de click per cuvant cheie: Potrivit Google, paginile care sunt accesate mai des pot obtine un plus de vizibilitate in SERP pentru respectivul cuvant cheie.

interpreting-live-experiments-1418x791

136. Organic CTR pentru toate cuvintele cheie: CTR-ul organic al unui site pentru toate cuvintele cheie pentru care se clasifica poate fi un indiciu de interactiune cu utilizatorul (altfel spus, un “Scor de calitate” pentru rezultate organice).

137. Rata de respingere. Nu toata lumea din zona SEO este de acord cu faptul ca rata de respingere conteaza. Dar aceasta poate fi o modalitate prin care Google sa-si foloseasca utilizatorii ca testeri de calitate (in definitiv, cel mai probabil, paginile cu o rata ridicata de respingere nu reprezinta rezultate excelente pentru respectivele cuvinte cheie). De asemenea, un studiu recent realizat de SEMRush a aratat ca exista o legatura intre rata de respingere si clasamentul Google.

https://cdn-backlinko.pressidium.com/wp-content/uploads/2018/03/bounce-rate-seo-1164×424.png

138. Trafic direct. S-a confirmat ca Google utilizeaza date din Google Chrime pentru a determina cate persoane viziteaza un site (si cat de des). Site-urile cu trafic direct intens sunt probabil site-uri de calitate superioara, comparativ cu site-urile care inregistreaza trafic direct intr-o masura mult mai mica. De fapt, studiu SEMRush pe care tocmai l-am citat a constatat ca exista o corelatie semnificativa intre traficul direct si clasamentele Google.

139. Trafic repetat: Site-urile cu vizitatori repetitivi pot obtine un plus de vizibilitate in motoarele de cautare.

140. Pogosticking. Reprezinta un tip special de respingere. In acest caz, utilizatorul da click pe alte rezultate ale cautarii in incercarea de a gasi raspunsul la cererea sa.

pogosticking

Rezultatele marcate astfel pot fi destul de mult trase in jos.

141. Site-uri blocate. Google a intrerupt aceasta functionalitate in Chrome. Cu toate acestea, Panda a folosit aceasta caracteristica drept indiciu de calitate. Prin urmare, Google poate utiliza in continuare o variatie a acesteia.

142. Marcajele Chrome. Stim ca Google colecteaza date despre utilizarea browserului Chrome. Paginile care sunt marcate in Chrome pot obtine un plus de recunostinta.

143. Numarul de comentarii: Paginile cu mai multe comentarii pot constitui un indiciu de interactiune de calitate cu utilizatorul. De fapt, un reprezentant Google a spus la un moment dat ca aceste comentarii pot ajuta foarte mult un site sa obtine o pozitionare mai buna in clasament.

number-of-comments

144. Timpul de stationare. Google acorda o atentie deosebita “timpului de stationare” – cat timp petrec oamenii pe site-ul dumneavoastra atunci cand cauta ceva anume pe Google? Acest lucru este adesea vazut din perspectiva “clickuri lungi versus clickuri scurte”. Pe scurt: Google masoara durata petrecuta de cautatorii Google pe pagina dumneavoastra. Cu cat timpul petrecut acolo este mai mare, cu atat mai bine pentru dumneavoastra.

Reguli speciale ale algoritmilor Google

145. Interogarile merita actualizari: Google ofera paginilor noi impulsuri semnificative pentru anumite cautari.

146. Interogarile merita diversitate: Google poate adauga diversitate unui SERP pentru anumite cuvinte cheie ambigue – de exemplu “Ted”, “WWF” sau “ruby”.

147. Istoricul navigarii utilizatorului: Probabil ati observati si dumneavoastra acest lucru: site-urile web pe care le vizitati frecvent obtin un stimulent SERP pentru cautarile dumneavoastra.

148. Istoricul de cautare al utilizatorului: Lantul de cautari influenteaza rezultatele de cautari pentru interogari ulterioare. De exemplu, daca veti cauta “review-uri” si apoi “frigidere”, cel mai probabil Google va clasifica mai bine site-urile de review-uri pentru frigidere in SERP.

149. Featured Snippets. Conform unui studiu SEMRush, Google alege continut recomandat Featured Snippets pe baza unei combinatii intre lungimea continutului, formatare, autorizarea paginii si utilizare HTTP.

150. Directionarea geografica: Google prefera site-urile care au o adresa IP locala a serverului si o extensie de domeniu specifica tarii (.ro pentru Romania).

151. Cautare sigura: Rezultatele cautarilor ce contin injuraturi sau continut pentru adulti nu vor fi afisate persoanelor care au activa optiunea Safe Search.

152. Cercurile Google+. Chiar daca Google+ este mort in esenta, Google afiseaza rezultate mai bune pentru autori si site-uri adaugate in cercurile Google Plus.

153. Cuvinte cheie “YMYL”: Google are standarde de calitate mai ridicate pentru cuvinte cheie ce tin de “banii tai sau viata ta (Your Money or Your Life)”.

154. Reclamatii DMCA: Google penalizeaza paginile cu reclamatii legale DMCA.

155. Diversitatea domeniului: Asa numit-ul “Bigfoot Update” presupune adaugarea mai multor domenii pe fiecare pagina SERP.

156. Cautari tranzactionale: Google afiseaza uneori rezultate diferite pentru cuvintele cheie legate de cumparaturi (de exemplu cautari de bilete de avion).

local-searches

157. Cautari locale: In cazul cautarilor locale, Google plaseaza adesea rezultatele locale deasupra SERP-urilor organice normale.

158. Caseta Top Stories: Anumite cuvinte cheie declanseaza o caseta Top Stories.

top-stories

159. Preferinta pentru branduri puternice. Dupa update-ul Vince, Google a inceput sa ofere mai mult suport marilor branduri, tinand cont de anumite cuvinte cheie.

160. Rezultatele cumparaturilor: Google afiseaza uneori rezultatele cumparaturilor Google in SERP-urile organice.

shopping-results

161. Rezultatele imaginilor: Imaginile Google apar uneori in rezultatele normale ale cautarilor organice.

162. Rezultate Easter Egg. Google detine peste o duzina de rezultate Easter Egg. De exemplu, cand cautati “Atari Breakout” in Google image search, drept rezultat apare un joc care poate fi inceput instant.

163. Rezultatele unui singur site pentru branduri: Domeniile sau cuvintele cheie orientate spre un anumit brand afiseaza mai multe rezultate de pe acelasi site.

164. Update Payday Loans: Acesta este un algoritm special conceput pentru a curata orice “interogari catalogate ca spam”.

Indicii de brand

165. Text ancora Brand Name. Textul de marca este un indiciu simplu, dar foarte puternic.

166. Cautari de marca. Oamenii folosesc motoarele de cautare pentru branduri. Daca utilizatorii cauta brandul dumneavoastra pe Google, Google retine ca site-ul dumneavoastra este un brand real.

167. Cautari dupa brand + cuvinte cheie. Utilizatorii cauta un anumit cuvant cheie alaturi de brandul dumneavoastra? (de exemplu seoagency SEO sau seoagency marketing)? In aceasta situatie, Google va poate oferi un rang mai bun in clasament atunci cand oamenii cauta dupa versiunea non-brand a respectivului cuvant cheie.

168. Site-ul are pagina de Facebook si Like-uri. Brandurile tind sa gestioneze pagini de Facebook cu multe likeuri.

169. Site-ul are profil Twitter cu Followeri. Profilul de Twitter cu multi urmaritori indica un brand puternic, popular.

170. Pagina oficiala Linkedin. Cele mai multe afaceri reale au pagini de campanie Linkedin.

171. Autor cunoscut. In februarie 2013, CEO-ul Google, Eric Schmidt afirma urmatoarele lucruri:

“Cat priveste rezultatele cautarilor, informatiile legate de profilurile verificate online vor fi mai bine clasate comparativ cu continutul fara o astfel de verificare, fiind accesate in mod natural.”

172. Legitimitatea conturilor de social media. Uncont social media cu 10000 de fani si 2 posturi este vazut diferit fata de un cont cu 10000 de fani dar cu un numar mai mare al interactiunilor. De fapt, Google incearca sa determine daca conturile de social media sunt false sau nu.

173. Brandurile in povesti de top. Marcile cu adevarat mari sunt mereu mentionate pe site-urile de Top Stories. De fapt, unele marci anunta acest lucru pe pagina oficiala:

brand-mentions-site

174. Mentiuni legate de marca, neconectate. Marcile tind sa fie mentionate fara a fi neaparat asociate. Cel mai probabil Google trateaza mentiunile brandurilor care nu au legatura cu hyperlinkul drept indicii de marca.

175. Locatie fizica: Firmele reale au birouri. Este posibil ca Google sa capteze date despre locatie pentru a determina daca un site apartine sau nu unui brand puternic.

Factori de spam On-site

176. Penalizare Panda: Site-urile cu un continut calitativ slab (in special ferme de continut) sunt mai putin vizibile in cautari dupa ce au primit penalizare Panda.

177. Linkuri spre Bad Neighborhoods: Linkurile spre acele cartiere “rau famate” – de exemplu site-uri de imprumuturi – pot afecta vizibilitatea in cautari.

178. Redirectionari: Redirectionarile mascate reprezinta un mare NU. Daca sunt detectate, site-ul respectiv poate fi penalizat sau si mai rau de-indexat.

179. Pop-up-uri sau “Anunturi de distragere a atentiei”: Ghidul de Ranking Oficial al Google spune ca pop-urile si anunturile care distrag atentia reprezinta un indiciu al unui site de calitate indoielnica.

180. Popup-urile interstitiale: Google poate penaliza site-urile care afiseaza ferestre de pop-up ale paginilor interstitiale, utilizatorilor mobili.

181. Optimizarea excesiva a site-ului. Da, Google penalizeaza optimizarea exagerata a unui site. Aici putem include – cuvinte cheie de umplutura, aglomerarea zonei de antet, folosirea cuvintelor cheie in mod excesiv.

182. Continut Gibberish. Un document Google arata ca Google poate identifica continut “gibberish”, util pentru filtrarea continutului centrat sau generat automat din index.

183. Pagini Doorway. Google vrea ca pagina pe care o afisati in Google sa fie pagina pe care utilizatorul o vede in cele din urma. Daca pagina dumneavoastra redirectioneaza persoane catre o alta pagina, aceasta este o pagina tip “Doorway”. Inutil sa mai spunem ca lui Google n-i plac site-urile care utilizeaza Pagini Doorway.

184. Prea multe anunturi: “Algoritmul de aspect al paginii” penalizeaza site-urile care afiseaza prea multe anunturi (si prea putin continut).

ads-above-the-fold

185. Ascunderea linkurilor de afiliere. Daca mergeti prea departe in incercarea de a ascunde legaturile afiliate, exista riscul sa fiti penalizat.

186. Fred: Este o porecla data unei serii noi de actualizari Google, incepand din 2017. Potrivit Search Engine Land, Fred “vizeaza site-urile de continut cu valoare scazuta care percep taxe utilizatorilor in schimbul unui suport”.

187. Site-uri afiliate: Nu este niciun secret ca Google nu este cel mai mare fan al afiliatilor. Si multi cred ca site-urile care genereaza bani cu programele de afiliere sunt supuse unui control suplimentar.

188. Continut autogenerat. Google uraste de asemenea continutul autogenerat. Daca banuieste ca site-ul dumneavoastra pompeaza continut generat de computer, ati putea fi penalizat sau de-indexat.

189. Excesul ajustarii PageRank. Daca exagerati cu PageRank – fara a urmari toate linkurile outbound – s-ar putea sa fiti luat in vizor din cauza ca incercati sa pacaliti sistemul.

190. Adrese IP marcate ca Spam. Daca adresa IP a serverului dumneavoastra este marcata ca spam, acest lucru poate afecta toate site-urile de pe acel server.

191. Meta Tag Spamming. Umplerea unui site cu numeroase cuvinte cheie poate avea loc si la nivel de meta tag-uri. Daca Google crede ca adaugati cuvinte cheie in etichetele de titluri si descrieri, pentru a pacali algoritmii, s-ar putea sa fiti penalizat.

Factori de spam Off-site

192. Influxul nenatural al linkurilor: un aflux brusc si nenatural de linkuri este un indiciu sigur al linkurilor periculoase.

193. Penalizare Penguin. Site-urile penalizate de Google Penguin sunt semnificativ mai putin vizibile in cautari. Aparent, Penguin se concentreaza acum mai mult pe filtrarea unor linkuri necorespunzatoare, in loc pe penalizarea de site-uri intregi.

194. Profilul linkului cu un procent ridicat de linkuri de calitate indoielnica. Existenta numeroaselor linkuri din surse utilizate in mod obisnuit de SEO black hat (de exemplu comentarii pe blog sau profiluri pe forumuri) poate reprezenta un indiciu de a incerca pacalirea sistemului.

195. Relevanta Domeniului de legatura. Celebra analiza realizata de MicroSiteMasters.com a constatat ca site-urile cu o cantitate nenaturala de linkuri din partea unor site-uri ne-asociate, erau mai susceptibile de a fi luate in vizor de Penguin.

linking-domain-relevancy

196. Avertisment privind linkurile nefiresti. Google a transmis mii de mesaje de tip Notificare detectare linkuri nenaturale. Un astfel de avertisment precede o scadere in clasament.

197. Linkuri directoriale de slaba calitate. Potrivit Google, backlinkurile din directoarele de calitate scazuta pot atrage o pedeapsa.

198. Linkuri Widget. Google se incrunta in fata linkurilor generate automat atunci cand utilizatorul acceseaza un widget pe site-ul sau.

199. Linkuri din aceeasi clasa C IP. Obtinerea unei cantitati nefiresti de linkuri de pe site-uri pe acelasi server IP, il poate ajuta pe Google sa determine daca linkurile dumneavoastra provin dintr-o retea de bloguri.

200. Text de ancora “Poison”. Avand un astfel de text ancora, in special cuvinte legate de domeniul farmaceutic, directionat pe site-ul dumneavoastra, poate fi un indiciu de spam sau de site asaltat de hackeri. In orice caz, acest lucru paote afecta clasificarea in motoarele de cautare.

201. Spike Link defiresti. Un document din 2013 emis de Google descrie modul in care Google poate identifica daca un flux de linkuri catre o pagina este legitim sau nu. Aceset linkuri nenaturale isi pot pierde valoarea.

202. Linkuri din articole si comunicate de presa. S-a abuzat de directoarele de articole si comunicate de presa. Atat de mult incat Google considera adesea ca aceste doua strategii reprezinta o schema de linkuri.

203. Actiuni manuale. Exista mai multe tipuri de astfel de actiuni, dar cele mai multe se refera la construirea de linkuri black hat.

204. Linkuri de vanzare. Daca sunteti prins ca vindeti linkuri, puteti fi drastic penalizat.

205. Google Sandbox. Noile site-uri care au un aflux brusc de linkuri sunt uneori trimiste in Google Sandbox, ceea ce limiteaza temporar vizibilitatea lor in cautari.

206. Google Dance: Poate influenta semnificativ si temporar clasamentele. Potrivit unui document Google, aceasta poate fi o modalitate de determinare daca un site incearca sau nu sa fenteze algoritmul.

google-dance

207. Instrumentul Disavow. Utilizarea Tool-ului Disavow poate elimina o penalizare manuala sau algoritmica pentru site-urile care au fost victime ale practicilor SEO negative.

208. Cerere de reexaminare. O cerere de re-evaluare de succes poate anula o penalizare.

209. Scheme de linkuri temporare. Google a detectat cateva persoane care creaza si elimina rapid linkurile de spam. Acestea sunt cunoscute si ca schema de linkuri temporare.

Concluzie.

Iata ca lista este destul de cuprinzatoare.

Ca sa recapitulam, iata care sunt cei mai importanti factori de clasificare Google in 2018:
– Domenii de referinta
– Rata de clic organica
– Autoritatea domeniului
– Utilizabilitate mobila
– Timpul de stationare
– Numarul total de backlink-uri
– Calitatea continutului
– Strategii SEO on page

Textul conține 6960 de cuvinte.

Tradus de: http://www.paginiwebdenota10.ro/




Sună acum
Adresă