content-marketing

Nu exista nicio indoiala cu privire la acest lucru: o campanie eficienta de content marketing va creste traficul organic de cautare. Eric Enge va arata cum puteti pune in aplicare o strategie solida de marketing de continut.

Termenul de „content marketing” se refera la lucruri percepute in mod diferit, de diverse persoane. Cei care au o idee generala despre content marketing tind sa omita insa un element fundamental in ceea ce priveste modul in care acesta functioneaza. Prin urmare, ajung sa nu poata executa eficient metodologia de aplicare.

Scopul acestui articol este de a oferi cateva sfaturi in ceea ce priveste modul corect de aplicare a unui plan de content marketing.

Sa incepem cu o definitie:

„Content marketing-ul reprezinta actul de creatie, publicare si distribuire a unui continut cu scopul de a construi vizibilitate si incredere intr-un brand”.

Credeti ca lipseste ceva? Ati observat ca nu am inclus in definitie nimic legat de crearea linkurilor?

Orice campanie buna de content marketing va aduce implicit o multime de relatii eficiente. Cu toate acestea, daca porniti cu scopul principal de a obtine linkuri, s-ar putea sa dati gres. Concentrati-va in primul rand pe reputatie, incredere si vizibilitate.

Chiar daca pana la final, acest articol va mentiona foarte putin despre beneficiile SEO, sa nu cadeti in plasa: O campanie eficienta de content marketing reprezinta un factor major pentru cresterea in topul rezultatelor motoarelor de cautare si pentru traficul organic de cautare.

In mediul SEO, link-urile sunt inca extrem de importante. Cu toate acestea, dupa cum am mentionat deja, este adesea periculos sa-ti centrezi campania de marketing numai in jurul gandirii SEO de moda veche.

Acest articol se concentreaza pe un content marketing care este proiectat pentru a aduce noi perspective in partea superioara a vanzarilor.

Cu toate acestea, in multe cazuri, eforturile dumneavoastra se vor concretiza in crearea unor relatii cu oameni care nu vor deveni niciodata clientii dumneavoastra. Aceste relatii pot avea in continuare o importanta deosebita pentru ca oamenii acestia pot raspandi continutul peste tot in jurul lor.

In plus, o data ce oamenii sunt deja legati de dumneavoastra, natura continutului pe care il creati ar trebui sa-i duca pe acestia in etape superioare ale palniei de vanzari.

Din perspectiva relationarii si vizibilitatii, cel mai bine ar trebui sa ne gandim ca marketingul de continut poate duce la cresterea gradului de constientizare si perceptie a brandului.

grafic 1
Push Marketing versus Pull Marketing

Una din marile schimbari pe care le-a adus internetul este o relationare mai mare a clientilor cu un brand datorita unui control sporit pe care oamenii il au in relatia cu un brand.

Inainte de internet, existau canale de comunicare ca TV, fax si radio. Nu era posibila nicio interactiune adevarata. Clientii primeau mesaje comerciale fie ca le doreau sau nu.

Internetul a schimbat insa acest lucru. Acum un potential client poate sa aleaga sa nu vada mesaje comerciale daca nu este interesat de ele. Poate sa acceseze alta pagina sau pur si simplu sa nu „consume continutul”.

grafic 2

Pull Marketingul a inlocuit Push Marketingul

De-a lungul timpului, implicatiile acestor schimbari au devenit tot mai evidente. Brandurile inteligente au realizat ca au nevoie intr-adevar sa relationeze cu oamenii si sa foloseasca un bun continut pentru a adauga valoare produselor si serviciilor pe care le vand.

Aceasta gandire a acaparat chiar si reclamele TV, caci azi multe reclame se straduiesc sa asigure un anumit nivel de divertisment pentru potentialii clienti si prin urmare, pot fi considerate elemente de marketing de continut.

Orientati-va dupa perspective

Pe masura ce companiile au inceput sa inteleaga cum e cu content marketingul, numarul site-urilor web a crescut considerabil. Puteti publica continut pe propriul site, puteti crea relatii pentru a publica continut pe site-urile unor terte persoane sau puteti utiliza platformele sociale ca parghii de interactiune cu potentialii clienti.

Cu toate acestea, exista atat de multe optiuni social media si atat de multe site-uri diferite unde companiile isi pot publica continutul, astfel incat brandurile aleg sa se concentreze doar pe cateva din acestea. Din acest punct de vedere, este extrem de important sa alegeti acele canale care va ofera cea mai buna vizibilitatea si cele mai mari beneficii.

Nu incercati sa va publicati continutul pe toate. Cu alte cuvinte, obiectivul ar fi sa „va orientati in functie de ce perspective aveti”. Facand acest lucru, veti stimula publicul tinta sa va acceseze continutul pe care il promovati atunci cand doreste si in modul in care prefera sa faca acest lucru.

grafic 3

Social Media si promovarea continutului

Daca puteti construi un canal social puternic, acesta va poate aduce beneficii multiple. Sau, puteti folosi publicitatea platita pe canalele de socializare pentru a va creste vizibilitatea.

Acest lucru s-a dovedit a fi foarte eficient pentru multe branduri. Distribuirea de continut puternic prin intermediul platformelor de socializare va poate aduce avantaje semnificative, dupa cum se arata in urmatoarea schema:

grafic 4

Dupa cum puteti vedea, beneficiile actioneaza in ambele sensuri. Continutul va ajuta sa aveti o prezenta sociala sporita, iar traficul pe site va creste datorita vizitatorilor, abonatilor si linkurilor.

Prin urmare, este foarte important ca echipa de continut sa colaboreze cu echipa social media.

Nu e vorba doar despre Socializare

Colaborarea nu ar trebui sa se opreasca aici. Echipa de PR ar trebui sa se implice de asemenea. Acestia pot cunoaste deja oameni care pot ajuta la promovarea elementelor de continut pe care le produceti.

De asemenea, trebuie sa va asigurati ca eforturile dumneavoastra de a promova continutul nu interfereaza cu eforturile lor de mobilizare pe care le depun in mod curent.

In plus (credeti sau nu), comunicatele de presa v-ar putea ajuta in continuare la raspandirea continutului printr-o vizibilitate suplimentara.

grafic 6
Exista mai multe motive pentru care merita sa colaborati cu echipa de PR, deci asigurati-va ca ii includeti si pe ei in ecuatie.

Alte tipuri de persoane cu care ar trebui sa colaborati

In afara de publicul tinta exista si alte persoane cu care ar trebui sa intrati in contact. Este vorba despre:
– persoane din mass-media si bloggeri
– persoane care au influenta

Persoanele din mass-media sunt importante pentru ca pot scrie despre continutul pe care doriti sa-l promovati, pot publica o parte din acest continut pe site-ul lor. Indiferent de situatie, dumneavoastra va veti bucura de o vizibilitate sporita din partea publicului lor.

Persoanele de influenta pot fi de asemenea persoane din mass-media, dar nu neaparat. De exemplu, o persoana cu multi prieteni si adepti poate influenta foarte bine, chiar daca nu are un blog personal sau un site.

Daca ii convingeti pe acestia sa va distribuie continutul, impactul va fi extrem de benefic. Multe persoane va vor vedea produsele, vor ajunge pe site, vor scrie despre ceea ce promovati si vor aparea noi si noi oportunitati de a va dezvolta continutul.

Schema de mai jos arata rolul pe care il joaca persoanele de influenta:

grafic 7
In esenta e vorba doar despre relatii

Marketingul de continut orientat spre construirea reputatiei si vizibilitatii nu are de a face cu promovarea produselor sau a serviciilor. Este vorba despre a adauga valoare persoanelor care consuma continutul pe care il promovati.

Daca veti continua sa faceti constant acest lucru, oamenii vor incepe sa simta ca au o relatie cu dumneavoastra, chiar daca nu interactionati direct cu ei. Incep sa va vada ca „oameni buni, de treaba”. Va doriti acest lucru pentru ca astfel le castigati increderea in dumneavoastra si in ceea ce comunicati.

Avand in vedere ca relatiile sunt un obiectiv major, iata cateva linii directoare pe care ar trebui sa le aveti in vedere atunci cand creati continutul:

– nu va promovati produsele sau serviciile
– creati un continut unic cu valoare adaugata
– invitati la dialog si adresati intrebari
– raspundeti la comentarii pe retelele de socializare
– gasiti modalitati de a ajuta oamenii care ajung la dumneavoastra

Pe masura ce faceti aceste lucruri din ce in ce mai mult, relatia dumneavostra cu cititorii/ utilizatorii va creste considerabil.

Concluzii

Cred ca cele mai multe companii au cel putin o problema cand incearca sa aplice o strategie de content marketing. Cele mai comune probleme sunt:

– Accentul pe crearea a cat mai multor linkuri
– Lipsa de colaborare cu echipa social media si/sau PR
– Refuzul de a produse continut non-comercial
– Promovarea pe canalele gresite.
– Insuficienta planificare inainte de a lansa o campanie
– Faptul ca nu isi concentreaza atentia asupra persoanelor de influenta si a celor din media
– Imposibilitatea de a intelege ca scopul este de a crea relatii cu publicul tinta.
Intelegerea corecta a conceptelor fundamentale va ajuta sa obtineti maximum de beneficii dintr-o campanie de content marketing. In plus, daca exista mai multe probleme de rezolvat, ocupati-va de toate in acelasi timp, nu pe rand. Fiecare pas corect va ajuta sa faceti progrese importante. sursa articol: http://searchengineland.com/content-marketing-works-230337

2670 View

Leave a Comment