4 motive care arata ca traficul organic este inca eficient

4 motive care arata ca traficul organic este inca eficient

4 motive care arata ca traficul organic este inca eficient

Este ok sa obtineti trafic din publicitate platita si din site-urile de socializare – dar nu trebuie sa neglijati eforturile de a genera trafic organic.

Mai tineti minte cand va foloseati exclusiv de motoarele de cautare pentru a obtine trafic pe site? Mai tineti minte cand faceati SEO si va chinuiati sa obtineti un loc cat mai bun in Google? Ati fost vreodata pe prima pozitie? Succes asigurat. Ei bine, poate nu chiar asigurat. Aveati succes doar daca cuvintele cheie erau relevante pentru utilizatorii site-ului dumneavoasra. Dar aceasta era singura cale de parcurs pentru a genera trafic pe site si rotunjirea veniturilor.

trafic organic

Ei bine, azi traim intr-o lume diferita. Ne diversificam. Folosim AdWords si Bing Ads. Cream identitati pe platformele de socializare si ne promovam prin intermediul retelelor Twitter, Facebook, Instagram si Pinterest. Site-urile nu mai vizeaza doar un loc fruntas in Google.

Diversificarea este o necesitate, si – daca suntem isteti in aplicarea planurilor de marketing digital – nu mai suntem doar la mana lui Google pentru a muri sau a trai.

Dar trebuie sa constientizam ca cel mai eficient puteti creste traficul pe site prin intermediul cautarilor organice.

Cautarile organice atrag pana la 51% din totalul vizitatorilor atat pentru afaceri B2B cat si pentru B2C.

4 motive care arata ca traficul organic inca este eficient

1. Traficul organic e bun
Pentru un trafic relevant, cautarile organice sunt cele mai eficiente. Singurul canal care se comporta mai bine in anumite capacitati este cel al anunturilor platite in functie de cautari, dar acest lucru este valabil doar pentru conversii, nu pentru un trafic global. Cautarile platite reprezinta doar 10% din traficul total de ansamblu. Cu toate acestea, cel mai bine este sa existe un mix intre cele doua canale (cautari organice si platite).

2. Fara control

Cand facem audit constantam ca multe site-uri obtin trafic mare datorita platformei Facebook. Cu toate acestea traficul prin Google este scazut – unul din cele mai scazute pe care le-am vauzt la aceste tipuri de site-uri (de obicei editoriale).

Da, Facebook genereaza trafic real pentru multe site-uri si le trimite milioane de vizitatori.

Cu toate acestea, cu Facebook sau alt site de social media, se lucreaza in interiorul unui sistem inchis, o gradina cu pereti. Acest lucru inseamna ca, desi gradina poate parea infloritoare, nu aveti niciun control asupra modului in care gradina se intretine sau daca primeste suficienta apa.

Daca Facebook si Twitter decid sa personalizeze feed-ul? Daca Pinterest elimina link-urile afiliate? Aceste intrebari sunt reale pentru ca aceste lucruri se intampla.

Cand utilizati o platfoma de social media pentru trafic, sunteti la mana acelei platforme. Daca Facebook elimina vizualizarile organice, va trebui sa platiti. Daca Twitter decide sa segmenteze algoritmul, cum veti mai avea vizibilitate? Daca Pinterest elimina link-urile afiliate, cum veti inlocui traficul?

Dar si Google face acest lucru, nu?
Ei bine, da si nu. Sigur ca penalizarile sau schimbarile de algoritmi va pot distruge traficul. Cu toate acestea, daca aveti oameni buni care stiu ce fac, ei vor rezolva aceste probleme. Panda si Penguin sunt alta poveste, dar daca ai fost atacat de acestea, sigur asta nu s-a intamplat in mod accidental. Prin urmare, in Google problemele se pot rezolva intr-un fel sau altul.

3. „Vascozitatea” site-ului

Social media si anunturile platite ar putea fi generatoare de trafic, dar acestea nu atrag clienti pe termen lung. Ratele de respingere sunt mari, iar numarul de pagini vizitate este de multe ori foarte scazut. Cei care vin de pe Facebook, tind sa vada o pagina si sa iasa. Facebook tinde sa genereze trafic per articol si nu trafic global sau fidelizarea clientilor. Utilizatorii Pinterest parasesc mai greu site-ul, daca nu vindeti nimic. Deci, anunturile platite ofera utilizatorului un motiv pentru a reveni in vizita, dar nu neaparat un motiv de a se intoarce.

Traficul organic nu e asa. E diferit. Gasiti cuvintele cheie potrivite in functie de preocuparile utilizatorilor si va veti bucura de o prezenta mai mare in motoarele de cautare. Utilizatorul va poate gasi constant si dupa ce a descoperit site-ul, cel mai probabil va ramane acolo. Utilizatorii organici sunt cei mai fideli clienti. Au rate de respingere mai mici si mai multe pagini vizitate. Cel mai probabil se vor intoarce.

4. Investitii

Problema cu anunturile platite, fie prin Google Adwords, fie prin Facebook Advertising, este ca traficul sporit dureaza doar atata timp cat platiti. Daca nu mai platiti, traficul va scadea imediat.

Iar acesti utilizatori care dau click pe anunturile platite nu va cauta pe dumneavoastra. Treceti prin calea lor si ei zic: „Oh, super, uite ceva de care aveam nevoie!”. Daca au o experienta placuta pe site-ul dumneavoastra, s-ar putea sa se intoarca, dar rata de retinere a utilizatorilor care ajung prin reclamele platite este foarte mica.

Cand platesti pentru trafic, e ca si cum ai inchiria. Ai parte de rezultate imediate, dar nu si pe termen lung.

In cautarea organica insa, mentalitatea utilizatorului este diferita. El va cauta pe dumneavoastra, sau cel putin ceea ce vindeti/ oferiti/ publicati. Cand va gasesc, daca sunt multumiti de experieta, de multe ori revin pe site.

Daca investiti in cautari organice, puteti reduce bugetul in anumite momente sau puteti lua o pauza daca este necesar. Puteti decide la un moment dat sa luati o „pauza organica” si sa treceti vanzarile pe „last minute” prin publicitate platita. Traficul organic nu va avea de suferit, iar banii vor genera trafic suplimentar pe site. Nu puteti face acelasi lucru in cazul reclamei platite. Cand nu platiti, majoritatea traficului dispare.

Fiti atenti la traficul organic

Nu uitati sa investiti in cautarile organice, chiar daca sunteti acaparat de Facebook si de publicitatea platita. Aceste rezultate va vor sustine activitatea cand nu veti mai alimenta bugetele destinate reclamelor platite.

Traficul organic e complet diferit de ceea ce veti primi din partea oricarui canal sau platforma de socializare platita.

Organic se refera la ceea ce cauta oamenii. Diversificarea e buna, insa traficul organic ramane cel mai eficient. Atentie sa nu neglijati acest aspect.

0 Comments
Leave a comment